A friss kormányrendeletre hivatkozva érvénytelenítené a félévet az SZFE kuratóriuma

  • narancs.hu
  • 2020. november 28.

Belpol

Szerdán jelent meg a Magyar Közlönyben a rendelet, pénteken már léptek is Vidnyánszkyék.

"A Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) fenntartója mai döntésével – a 522/2020. (XI. 25.) Korm. rendelet alapján – megerősítette, hogy a továbbra is fennálló rendkívüli helyzetre tekintettel a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítésének feltételei az Egyetemen nem állnak fenn. Ezért az SZFE-n az oktatási tevékenység csak 2021. február 1. után folytatható", áll az SZFE honlapján pénteken este megjelent közleményben.

A Magyar Közlönyben szerdán megjelent "A veszélyhelyzet idején a felsőoktatást érintő egyes szabályokról" című kormányrendelet szerint a vészhelyzet ideje alatt az egyetemek fenntartója érvénytelenítheti a félévet, ha valamilyen rendkívüli helyzet miatt nem lehet teljesíteni jogszerűen a tanulmányi kötelezettségeket. Erre hivatkozva deklarálta most a kuratórium azt, hogy az általa fenntartott egyetemen nem folytatható oktatási tevékenység.

Az SZFE hallgatói a rendeletre csütörtökön közleményben reagáltak, Azt írták: "intézményünkben nem áll fenn sem közegészségügyi-, sem közbiztonsági ok, sem természeti csapás, mely ellehetetlenítené a tanulmányi kötelezettségek jogszerű teljesítését. A tanév rendjét és a hallgatói jogok érvényesülését közvetlenül éppen a tanulmányi félév felfüggesztése, közvetve pedig az alapítványi átállás módja fenyegeti – ezen veszélyeket elháríthatónak találjuk, amennyiben az Innovációs- és Technológiai Minisztérium, az alapítói jogok törvényes gyakorlója, az ellenérdekű fenntartóval szemben fellép". Hangsúlyozták: online oktatás zajlik, ennek adminisztrációját elkészítették.

A Vidnyánszky által vezetett kuratórium közleménye előtt pár órával jelent meg, hogy az Oktatási Jogok Biztosa szerint az SZFE kuratóriumának nincs joga ahhoz, hogy felfüggessze az oktatás az egyetemen.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.