Balog Zoltán minisztériuma mélyen hallgat a Kertész-emléktábla avatásáról

  • - palosm -
  • 2017. november 9.

Villámnarancs

„Az emberek végül is rákényszerülnek, hogy korruptak legyenek, de az e miatti elkerülhetetlen önmegvetésükért egyszer mindig bosszút állnak – valaki máson.”

Szerdán arról írtunk, hogy tíz hónapnyi működés után végre hallatott magáról a 2017-ben egymilliárd forintból gazdálkodó, Schmidt Mária fennhatósága alá tartozó Kertész Imre Intézet: feltettek a Török utcában egy emléktáblát. Az intézetnek ráadásul már honlapja is van, igaz, azon csak egy csomó ígéret olvasható egyelőre, és úgy tűnik, ezek nagy részének megvalósításától egy érvényes hagyatéki végzés mindenképpen elválasztja Schmidtéket.

false

 

Fotó: 444.hu

Csütörtökön reggel aztán a szerkesztőség ablakán befújt a szél egy meghívót, amiből kiderült: az emléktáblát

nem kisebb személyiség fogja fölavatni Kertész születésnapján, november 9-én délben, mint Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere.

false

A kérdés már csak az, hogy a haza, a magyar kultúra és a Nobel-díjas író emlékének sorsát törődő figyelemmel kísérő állampolgárok érdeklődésére számot tartó eseményről miért nem írnak egyetlen büdös szót sem semmilyen valóban nyilvános fórumon.

Például miért nem tájékoztat róla a minisztérium honlapja, és mi az oka annak, hogy az Emmi eseménynaptárában és az MTI agendájában sem szerepel?

A válasz persze nem bonyolult.

Az elhallgatott avatást nyugodtan értelmezhetjük egyfajta beismerésként is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.