Csak a közmédiát engedték kérdezni Merkel és Orbán sajtótájékoztatóján

  • narancs.hu
  • 2015. február 2.

Villámnarancs

Nem érti a kancellár asszony, mi az illiberális demokrácia? Majd mi megmutatjuk!

Mielőtt beleveszünk a kétségkívül izgalmas kérdésbe, hogy Angela Merkel vajon finoman vagy keményen bírálta Orbánt, vagy netán kifejezetten barátságos volt, egy pillanatig arra a mellékkörülményre irányítanánk olvasóink figyelmét, hogy a sajtó képviselői közül kik kaphattak szót a nemzetközi sajtótájékoztatón.

Jézusom, újságírók!

Jézusom, újságírók!

Fotó: MTI

Három külföldi újságírót szólított a protokollfőnök, akik többek között az ukrajnai fegyveres beavatkozás esélyeiről, illetve a német és a magyar diplomácia közti egyezésekről és különbségekről kérdezték Merkelt és Orbánt. Egy német újságíró rákérdezett, mi a helyzet az illiberális demokrácia orbáni elméletével, amire Merkel azt mondta, hogy ezzel ő speciel nem tud mit kezdeni.

Pedig épp most mutatjuk meg, milyen az!

Az egyetlen felszólított magyar újságíró az MTVA riportere volt, aki azzal a kérdéssel szorította sarokba a két politikust, hogy szóba került-e az Eurázsiai Gazdasági Unió? Ez Orbán egyik kedvenc témája, örült is a kérdésnek nagyon. Más magyar újságíró nem kérdezhetett.

Nem is volt sok újságíró

Nem is volt sok újságíró

Fotó: Facebook

Mi azért utólag mégis feltennénk egy pluszkérdést. Sőt kettőt. Vajon a sajtó elől rendre gyáván megfutamodó Orbán Viktor maga utasította saját protokollfőnökét, hogy csak a lakájmédia kérdezhet tőle, vagy Orbán stábja önszorgalomból, a főnök kiszámíthatatlan reakciói miatt védi Orbánt?

A második kérdés, hogy vajon melyik a rosszabb?

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.