Orbán a CNN-től is fél – Újabb éjszakai műszak

  • narancs.hu
  • 2015. február 2.

Villámnarancs

Ahogy építenek, úgy bontanak is. A Szabadság téri emlékművet éjszaka húzták föl, a tüntetők sátrait a Kossuth téren éjszaka bontották le, már csak ilyen az Európa-szerte irigyelt Orbán-módszer.

Éjfélkor megkezdte a rendőrség a Kossuth téren tüntetők sátrainak bontását, s időben végeztek is a munkájukkal – lassan tényleg nem marad semmi szeplő Budapest orcáján. A helyzet a napnál is világosabb: a Merkel-látogatás nyilvánvalóan szerepel a világ tévécsatornáinak hírműsoraiban, elkerülhetetlen Kossuth téri vágóképekkel. Hogy mutatna azon két randa sátor, amelyekkel épp Orbán Viktor ellen tüntetnek, nem mellesleg nagy vonalakban a nyilvánosság szabadságáért!

Előző hasonló posztunkban Kádárt emlegettük, nos, megint léptünk egyet előre: 1980-ban, a moszkvai olimpia idején csinálták ezt a legmagasabb szinten: a versenyek előtt már jóval deportálták a fél várost, aki rontotta a brezsnyevi összképet, húzott az internálótáborba. Persze, nem kell ilyen messze visszamenni az időben, tavaly az atlétikai világbajnokság idején is hasonló módszerekkel volt tele a világsajtó.

Egyvalamit azonban elfelejtettek Orbán rendőrei – zöld leveleket ragasztani a kopasz téli fákra, s napocskát rajzolni az égre.

No, majd Putyinnak.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.