„Csak drukkolni lehet, hogy valamilyen hazafias csoport rendez ott végre egy Charlie Hebdót…”

  • narancs.hu
  • 2015. október 7.

Villámnarancs

Biztos részeg volt – ennyivel intézte el a dolgot a magyar párt elnöke, amikor nem fogadta el a felvidéki újságírók meggyilkolását szorgalmazó volt államtitkár lemondását.

A Fidesz kedvenc szlovákiai magyar pártja, az MKP teljes mellszélességgel kiáll a felvidéki magyar újságírók megölésére buzdító érsekújvári elnökségi tag mellett.

Azt írja a Népszabadság, hogy „Könözsi István volt agrárállamtitkár, a Magyar Közösség Pártja érsekújvári járási elnökségi tagja, akinek bejegyzése szerint a pozsonyi Új Szó »veszélyes a magyar nemzetre, nemzeti kisebbségünkre; nincs nagyobb pusztító erő Felvidéken mint ők. Csak drukkolni lehet, hogy valamilyen hazafias csoport rendez ott végre egy Charlie Hebdót!« Berényi József pártelnök azzal mentegette, hogy Könözsi valószínűleg nem volt teljesen józan, amikor ilyeneket írt. Állítólag már megbánta tettét – ezért nem fogadta el a lemondását.”

false

 

Nyilvánvalóan az sem véletlen, hogy melyik szlovákiai magyar pártot favorizálja, tekinti egyedüli partnerének a Fidesz, de ez csak másodlagos ebben a történetben. Másodlagos még akkor is, ha mindez a szlovákiai magyar választók többségének akarata ellen történik, hiszen a levegőnek nézett Híd van a parlamentben, s a pénzelt MKP meg kívül rajta.

De mindez nem a Fidesz határon túli politikájáról, hanem a határon belüliről szól. Idevezet ugyanis az a gyűlöletpolitika, amit Orbán Viktor már jó ideje szisztematikusan folytat. Hogy az ilyen dolgok immár szót sem érdemelnek, vagy elintézhetők annyival, hogy az illető alighanem ittas volt. Így kap népképviseleti védelmet a mások legyilkolásának óhajtása. S így lesz mindennapjaink észrevétlen, természetes része, velejárója az uszítás. Így romlunk. Mert a romlás is lefelé csorog.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.