Kedves néző, te vagy a hülye! – A köztévé jobban teljesít

  • narancs.hu
  • 2015. március 21.

Villámnarancs

Az MTVA vezérigazgatója elmondta, hogy szerinte kik nem tehetnek arról, ami a köztévében zajlik.

„A hibákat nem a műsorvezetők követték el, ők remekül tették a dolgukat” – mondta Szabó László Zsolt a Népszabadságnak a köztévé rajtjáról. „Ez aztán a főnök” – mondhatnánk mi erre, hiszen tényleg klassz dolog, hogy nem akarja azokkal a szerencsétlen dilettánsokkal elvitetni a balhét, akiken lassan egy hete röhög az egész ország. Csakhogy Szabó az interjúban nem megvédi az embereit, hanem úgy tesz, mintha lövése sem lenne, hogy mit kérnek számon rajta és a beosztottain. Különben nem mondana ilyeneket: „A közönségszolgálatunkhoz a kritikák mellett nagyon sok dicséret is érkezik, ami erősít bennünket abban, hogy jó irányba haladunk”, vagy: „a magyar emberek »homo politicus« voltát igazolja, hogy őket érdeklik az információk”, vagy: „ezért a munkáért azonban nem »letolás«, hanem dicséret jár. Hatalmas teljesítmény volt.”


Azt azért ne higgyük, hogy Szabó László Zsolt szövege is hatalmas teljesítmény lenne – már ami a gátlástalanságot illeti. Az MTVA első embere csak mintát követ. Semmivel sem nézi jobban hülyének az embereket, mint az, aki ezt az egészet kitalálta, beharangozta és ragaszkodik hozzá. De arról mintha elfeledkezett volna ő is, Szabó is, hogy ha vége lesz a fesztiválnak, a betanított sajtómunkások megtanulják kezelni a gépeket, sőt eljutnak arra a szintre, hogy nem röhögik el magukat egy halálos baleset után, nem jósolnak március közepén 35 fokot, illetve rezzenéstelen arccal lesznek képesek felmondani a Felcsúti Hírharsonát, vagyis miután röhögni sem lehet a szánalmas teljesítményen, akkor nem lesz már, aki ezt a vackot nézni fogja, hazudhatnak bármit és bármekkora nézettséget.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.