Magyarországon márpedig nincs családon belüli erőszak, rettegjetek csak a migránsoktól!

  • narancs.hu
  • 2017. február 1.

Villámnarancs

Helló lányok! Helló asszonyok! Félnetek jó lesz! – üzeni a Fidesz.

Íme a kormánypárt legújabb bicskanyitogató közleménye.

„A nőkre jelenleg a bevándorlás és a migránsok betelepítése jelenti a legnagyobb veszélyt Európában. Ahol a migránsok megjelentek, ott ugrásszerűen megnőtt a nők és a gyermekek elleni erőszakos bűncselekmények száma” - írja közleményében a Fidesz kommunikációs igazgatója, Hidvéghi Balázs a címzettek pedig az ellenzéki pártok, „akik egy kerekasztalnál szavakban a nőkért aggodalmaskodnak, együtt akadályozták meg, hogy a parlament elfogadja a migránsok betelepítését megtiltó alaptörvény-módosítást”.

A dolog előzménye az volt, hogy kedden a Liberálisok pártalapítványa „Nem magánügy!” címmel rendezett a családon belüli erőszakkal foglalkozó konferenciát, amelyen az LMP, az Együtt, a Jobbik és az MSZP képviseltette magát.

Migránsokról nem volt szó.

De érdekli is ez a Fidesz kommunikációs igazgatóját? Őt csak az érdekli, hogy fapofával migránsozzon, jó hogy azt nem mondta, ha nem lennének migránsok, nem lenne családon belüli erőszak sem.

Vagy lenne, de ahhoz nekik semmi közük. És ahogy eddig, úgy most sem mozdítanák a kisujjukat sem, hogy tegyenek ellene bármit.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."