Megmondjuk, hogy honnan van Habony Árpád birodalomépítésre szánt pénze

  • narancs.hu
  • 2015. április 15.

Villámnarancs

Habony Árpád médiabirodalmat alapít. Nem lapot, nem tévét, nem rádiót. „Médiabirodalmat.” Miből?

Reggel óta mindenki a valasz.hu információját rágcsálja, miszerint április 9-én megalakult a Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt. Ez lesz ugyanis a ’feje’ a most szerveződő „médiacsaládnak”, s ennek az MMG-nek Habony Árpád az 50 százalékos tulajdonosa.

Igen, te!

Igen, te!

Fotó: Németh Dániel

 

A „birodalomról” egy csomó más egyéb is kiderült, nevek is repkednek, még Bayer Zsolté is, sőt azt is tudni, hogy Óbudán lesz a sasfészkük, jó, hogy a telefonszámukat nem közli a valasz.hu.

Ám a legfontosabbat még mindig nem tudjuk, és érdekes módon a NAV-ot sem izgatja a kérdés. Konkrétan, honnan is van Habony Árpádnak pénze arra, hogy médiabirodalmat alapítson, annak 50 százalékos tulajdonosa legyen úgy, hogy legjobb tudomásunk szerint a miniszterelnöki tanácsadónak jövedelme továbbra sincs, vagyis papíron egy nincstelen.

És akkor még egy vak hangot nem szóltunk arról a szellemről, amit a mai Magyarországon Habony Árpád neve megtestesít a lerúgott nyugdíjasoktól a kilógó seggen át mondjuk a Gucci táskáig, és természetesen Orbán Viktorig. Nos, leginkább ezért tökéletesen álkérdés, amit itt feszegetünk. Hiszen mindenki tudja, hogy honnan van Habony Árpádnak minderre és a drága hülyeségeire pénze. És valahogy soha nem az érintettek pirulnak bele.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása

  • Simonyi Balázs

Szándékosan az események „peremén” fotózott, úgymond a lényegtelent. Mondogatta: neki akkor kezdődik a munkája, amikor másnak, a hivatásos sajtófotósnak véget ér. A mi munkánk az óriási életművel most kezdődik. Ha lefotózom, a fénnyel becsapdázott valóság nem múlik el, nem hal meg: ez a fotográfus önfeláldozása.

Ebben nem lesz dicsőség

Talán az izraeli „béketeremtés” sikere, illetve az azt követő frenetikus, globális, és Donald Trump személyes béketeremtői képességeit külön is hangsúlyozó ünneplés sarkallta az elnököt arra, hogy ismét feltűrje az ingujját az ukrajnai rendezés érdekében, és személyes találkozóra siessen Vlagyimir Putyinnal.

Legyetek gonoszok!  

Nagy terjedelemben ismertette a Telex egy a laphoz eljuttatott hangfelvétel alapján Orbán Viktor vasárnapi beszédét, amelyet a Harcosok Klubja „edzőtáborában” tartott 1500 aktivista előtt, a zánkai Erzsébet-táborban.

Elkenték

Legalább kilenc hazai bíróság kezdeményezte az Alkotmánybíróságnál (AB) a védettségi igazolással való visszaélést szabadságvesztéssel fenyegető kormányrendelet Alaptörvény-ellenességének kimondását, mivel jogi képtelenség a Büntető törvénykönyv felülírása egy rendelettel. Az AB sajátosan hárított.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.

„Vegyük a következő lépcsőfokokat”

A frissen előrelépett pártigazgató szerint megvan a parlamentbe jutáshoz szükséges mennyiségű szavazója a komolyodó viccpártnak, azt pedig átverésnek tartja, hogy a kormányváltás esélyét rontanák. De kifejtett mást is az ígéretek nélkül politizáló, magát DK-sérültnek tartó politikus.

Mi van a fájdalmon túl?

A művész, akinek egész életében a teste volt a vászon, a nyelv, az eszköz, a fegyver, gondolatiságának hordozója, nyolcvanhoz közeledve is az emberi testet vizsgálja. E nagyszabású retrospektív tárlat nemcsak az életmű bemutatására törekedett, hanem egy művészi filozófia összegzésére is.