Miután laposra verték egymást, szepegve hívták a papáikat a fidelitaszosok

  • narancs.hu
  • 2016. február 13.

Villámnarancs

Disznótorba’ verték orrba! Mit gondolnak, honnan származik a következő „élménybeszámoló”? Így mulat a keresztény-konzervatív ifjúság, R. Szilárd meg állja cechet.

„Nekiesett az egyik széknek, ahonnan egy üres sörösüveg leesett és szilánkokra tört, elvágta Á. kezét (...) a karjával befogta a nyakát és elkezdte szorítani (...) nekem esett, és az egyik kezével ő is szorította torkomat. Gyakorlatilag 20 másodpercig nem kaptam levegőt. (...) egy álló fogast emelt a feje fölé, és a következőket mondta: »fejbe b*****k«.”

Az idézet nem valami kihallgatási jegyzőkönyvből, nem is egy bulvárlap bűnügyi tudósításából való, hanem a kormánypárt ifjúsági tagozata, a Fidelitas levelezésből való, ami valahogy a 444.hu birtokába jutott.

„A Fidelitas olyan fiatalok közössége, akiket foglalkoztatnak a társadalmunkat érintő legfontosabb közéleti kérdések, problémák és a lehetséges megoldások. Szervezetünk tagjai közé vár minden 14 és 35 év közötti fiatalt, aki felelősséget érez kisebb és nagyobb közösségeinkért, akinek fontos a kultúra, környezetünk, a kereszténység és a magyar nemzeti értékek védelme” – olvashatjuk honlapjukon, ám úgy tűnik, a legjobb családban is néha előfordul, hogy a „problémák és lehetséges megoldások” kissé leegyszerűsödnek.

A 444.hu posztjából kiderül, hogy „a beszámoló írója és egy másik fidelitasos is komolyabban megsérültek”, ám az is, hogy a sértettek nem a rendőrséghez, hanem „a Fidesz alelnökeihez fordultak, mert azt szeretnék, ha a párt etikai bizottsága elé kerülne az ügy”.

Mit mondhatnánk erre? Ez így fair. Tegyen csak igazságot Rezsi Szilárd, Kubatov Gábor vagy Pelczné, még ha nincs is hozzá túl sok közünk. Hacsak az nem, hogy ők fizették a ketrecharcot. Mert bizony felmerül a kérdés, a Fidelitasnak vajon miből futja ezekre a házi összecsapásokra, hisz ez a kis csörte sem valami félreeső utcasarkon, hanem szervezet füzesabonyi „wellness disznóvágás” nevű rendezvényén történt.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.