Németh Szilárd tökéletesen félreértette Trump beszédét

  • narancs.hu
  • 2017. július 8.

Villámnarancs

Trump egy árva kukkot sem szólt Orbánról, de a rezsibiztos akcióba lendült.

Németh Szilárd elmebajnok, állandó rezsibiztos, al- és birkózóelnök fontos Facebook-poszttal indította a szombat reggelt, megnyilatkozott ugyanis Donald Trump varsói beszédéről, amelyben mindenről volt szó, csak Orbán Viktorról nem. Trump elnöksége során egyébként eddig soha nem utalt Orbánra és még Washingtonban sem fogadta, csupán a legendás NATO-csúcstalálkozón sodrottak egymás mellé pár másodpercig, ahol a magyar kormányfő nagyon örült Trumpnak, ám mindössze ennyi történt, noha Trump megválasztása után a miniszterelnök még elég lelkes volt, Havasi Bertalan el is újságolta, hogy a megválasztott elnök meghívta Orbánt az amerikai fővárosba – mint vélhetőleg az összes vezetőt, akivel akkor beszélt.

Ez persze nem zavarta a Fidesz világklasszis legendáját, aki szerint a varsói beszéd megmutatta, hogy „az amerikai elnök programja egybe esik a magyarok nemzeti konzultációs álláspontjával”. Nyilván.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.