Orbán: Soros, migránsok! Migránsok, Soros! Brüsszel, migránsok, leves! Nagykutya!

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 8.

Villámnarancs

Gondolatgazdag interjút adott ma reggel a miniszterelnök úr, megmutatjuk, mennyire!

Nem szeretnénk az értelmezéssel bajlódni, mi csak tiszta forrásból dolgozunk, úgyhogy álljanak itt Orbán Viktor ma reggeli legfontosabb gondolatai (Kossuth Rádió).

false

 

Fotó: MTI

A legégetőbb kérdés az volt, vajon mit mond a kormányfő arra, hogy szerdán elutasította az unió bírósága a magyar (és a szlovák) állam keresetét, amivel jelezték, jogszerű volt a tagállamokat arra kötelezni, hogy menekültek fogadjanak be. Nem volt kétséges, hogy örökérvényű dolgokat fogunk hallani – és így is történt!

Ez nem szabadvers, hanem a legjobb idézetek. Tényleg!

„Még nem mentünk el a falig kvótaügyben, tudomásul kell venni a bírósági ítéleteket is.”

„Eddig jogi harcot vívtunk (...), most politikai harcot kell vívnunk, és meg kell változtatnunk ezt az uniós döntést."

„Mi nem hívtunk ide soha senkit”,

„Az igazi csata csak most kezdődik.”

„Mi döntjük el, kikkel szeretnénk együtt élni.”

„Az Európai Bíróság döntése kinyitotta az ajtót a Soros-terv előtt.”

Akik „elsózták a levest, azok egyék meg. Miért nekünk kellene azt a levest megenni, amit ők sóztak el?”

A mai "nagy kutyák" az EU-ban a volt gyarmattartó országok.

„Volt gyarmattartó országok akarják ránk erőltetni az akaratukat, de mi nem vagyunk és nem akarunk bevándorlóországgá válni, én nem erre kaptam felhatalmazást a magyar választóktól.”

„Mi nem bevándorlóország vagyunk (...), és én sosem fogok hozzájárulni ahhoz, hogy bármilyen nagyhatalom (...) belőlünk bevándorlóországot csináljon.”

„Ahol van kerítés, ott van védelem, ahol nincs kerítés, nincs védelem.”

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.