Orbán Viktor sem golyóálló már

  • narancs.hu
  • 2016. december 6.

Villámnarancs

Mondja Havasi Bertalan, a fitneszguru.

„TERRORVESZÉLY A PARLAMENTBEN?
Orbán már az Országgyűlés ülésein is golyóálló mellényt visel.
Mint tudjuk, a paranoia ragadós – azon sem csodálkoznék, ha hétfőn az egész Fidesz-frakció rohamsisakban jönne be a Parlamentbe... én meg viszek vízipisztolyt” – posztolta ki még november 11-én Fb-oldalára Kónya Péter.

TERRORVESZÉLY A PARLAMENTBEN? Orbán már az ...

Öt nappal később pedig meg is kérdezte Pintér Sándortól, hogy „van-e bármilyen terrorfenyegetettség, vagy egyéb fokozott biztonsági kockázat, amely a Parlament épületét vagy az abban dolgozó személyzetet, országgyűlési képviselőket és a kormány tagjait érinti?”, ha „Orbán Viktor miniszterelnök a napokban (…) golyóálló mellényben vett részt a parlament plenáris ülésén, melyet egy fotó is rögzített”.

Kónya december 2-án kapott teljesen semmitmondó választ Pintértől („A Belügyminisztérium, illetve az irányítása alá tartozó illetékes szervek az írásbeli kérdésben megjelölt kiemelt fenyegetettségre és egyéb fokozott kockázatra utaló információval nem rendelkeznek”), ma azonban Havasi Bertalan

Orbán helyettes államtitkári rangban kifutó kifutófiúja is megszólalt,

s azt üzente, hogy „mivel több sajtóorgánum tényként híresztelte, hogy Orbán Viktor golyóálló mellényt visel a parlamentben, ám a hivatalos cáfolatot már nem annyira sietnek olvasóik elé tárni, az alábbi tájékoztatást adom: Ez egy nagy marhaság. Orbán Viktor nem hord golyóálló mellényt”.

Okés, legyen igaza a fullajtárnak: nem golyóálló, csak dagadt.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.