Visszhang: lemez

Baxter Dury: Allbarone

Visszhang

Közös dalt adott ki 2021-ben Baxter Dury az akkor magabiztosan a világhír felé menetelő producerrel, Fred Againnel.

A These Are My Friends lett azóta a zenész leghallgatottabb száma, de volt a kollaborációnak egy másik kifutása is: Dury elhatározta, hogy szeretne egy hasonló hangvételű, elektronikus tánczenés lemezt is csinálni. Ez lett az Allbarone, a szót az előadó úgy ejti ki, mintha egy olasz üdülőváros neve lenne, pedig valójában a brit koktélbárhálózat, az All Bar One ihlette a szójátékot.

A diszkós hangulat eddig sem állt távol a nemrég Budapesten is megforduló énekes-szövegmondó világától, de a korábbi anyagaihoz képest jóval lényegre törőbb a megközelítés, amit már a nyitódal egyszerű alapja is előrevetít, még ha a tempó az anyag második felén azért mérséklődik. Dury kilencedik albumának producere és társszerzője az Adele- és Foster the People-albumokon dolgozó Paul Epworth volt, aki az énekes előzetes instrukcióit teljesen figyelmen kívül hagyta, de a végeredmény mégis valami olyasmi lett, amit Dury szeretett volna. Epworth alapjai jól gurulnak, az énekes pedig hozza a rá jellemző flegma dumálást, amelyben édesapja, Ian Dury örökségét továbbra is fel lehet fedezni, de szerencsére továbbra sem ezért érdekes. Nem az életmű csúcsa az Allbarone, inkább az a lemez, amelyet a zene rétegzettsége és a szövegek cinizmusa iránt kevésbé érdeklődő ismerősöknek is bátran meg lehet mutatni, léptetés nélkül be lehet rakni egy házibuliban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.