Visszhang: színház

Más korban születtünk, de egy korban élünk

Visszhang

Apa és fia kirándulnak.

Az apa forszírozta a programot, a kamasz nem vevő a természet szépségeire, és sátorverésben sem szeretne rekordot felállítani. A középgenerációs vállalkozót egyformán idegesíti a pályakezdő és a pálya vége felé tartó kolléga: egyikük pökhendi, neki minden alanyi jogon jár, míg a másik még az utasításokat sem tudja dekódolni. Hasonlóan feszült a helyzet a családi ebéden is.

A színház valahol a megírt előadás és a teljes impró között van, így még nehezebb is a színészek helyzete, mintha „csak” egy-egy lazán felvázolt szituációban kellene boldogulniuk. Megvan a konkrét helyszín és a történet sarokpontjait is előre rögzítették, a színészek azt is tudják előre, hogy mire fog kifutni a jelenet. Mert éppen ez az imprószínházban talán legizgalmasabb elem itt nem működne, ugyanis másféle játékvezetést alkalmaz a társulat. Mediátorok (Gönczi Dorka és Varga Zsolt) eseteiből áll össze a sztorikoktél, a leszűrhető tanulságok vágyával kerülnek elénk az egyszerre tipikus, mégis ügyesen egyénített figurák. Nem puszta szkeccseket látunk, hanem valódi problémákat, nem kell a humornak vinnie mindent. De persze azért sokat nevetünk. Legjobb talán a produkciót rendezőként is jegyző Ötvös András. Instant megoldásokat persze nem kapunk, de érzékenyítéshez nagyon is ajánlott egy ilyen közösségi szeánsz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.