Visszhang: lemez

The Sherlocks: Every­thing Must Make Sense!

Visszhang

A Sheffield környékéről származó The Sherlocks ötödik lemezén továbbra is hozza a megszokott magas színvonalat.

Bár a két évvel ezelőtti People Like Me & You-hoz képest az Everything Must Make Sense! egy hajszálnyival halványabbra sikeredett. A tagok szerint ez az eddigi legambiciózusabb albumuk, a valamivel keményebb hangzás pedig az új producer, az eddig főleg metálcsapatokkal dolgozó David Radahd-Jones számlájára írható. Kár, hogy a szakember többször is túltolja a produkciós munkát, különösen a vonósokkal és fúvósokkal egyaránt megküldött Death of Me-ben. A Sherlocks legnagyobb erénye és ismertetőjele továbbra is az, hogy a verzéket mindig egy rövid kiállással zárják le (a „tuctuc-színtéren” ezt hívják dropnak), és utána már jöhet is a bombasztikus refrén.

Három dal menti meg a lemezt a középszerűségtől, ezek viszont tényleg nagyon emlékezetes darabok. Az egyik a nyitó és egyben cím­adó szám, egy remek dallammal ellátott, életigenlő, pörgős sláger. Szintén kiemelkedik a kicsit Secret Machines-es záródal, a Here Comes the Rain, valamint az együttes eddigi magnum opusa, a hat és fél perces Bones. Olyan a hangzása, mintha Noel Gallagher beszállna a Kasabianbe (amire koncerten már volt is példa), bár a zenészek szerint az ihlet inkább a Prodigy és a Primal Scream irányából jött. Az album meghallgatása ezen három dal miatt javasolt leg­inkább, de későbbi lejátszások után talán a többi számot is „jóra lehet hallgatni”.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.