A közmédia cáfolja, hogy a homoszexuális előadók miatt nem indul Magyarország az Eurovíziós Dalfesztiválon

  • narancs.hu
  • 2019. november 28.

Zene

Bár nincs bajuk a fesztivállal, inkább hazai „értékteremtő” produkciókat támogatnak a jövőben.

Ahogy arról pár nappal ezelőtt mi is beszámoltunk, Magyarország nem indul a 2020-as Eurovíziós Dalfesztiválon. Mivel hivatalos indoklás akkor nem érkezett, elindultak a találgatások. A közmédia azonban most igyekszik leszögezni, hogy nem azért nem indul magyar jelölt a versenyen, mert az terepet ad a nyíltan homoszexuális előadóknak is.

Nem leszünk ott jövőre az az Eurovíziós Dalfesztiválon

Magyarország nem indul. Mi történhetett? Megvan a 41 induló ország listája, de hazánk nincs rajta - írja a hvg.hu. Jövőre 41 ország versenyez, visszatér Bulgária és Ukrajna is, de Magyarország nem indul jövőre Rotterdamban. A hír annak fényében nem olyan meglepő, hogy azt MTVA már korábban bejelentette, hogy A Dal 2020 című műsoruk nem az Eurovízió magyar indulójáról fog dönteni.

„A közmédia felháborítónak és elfogadhatatlannak tartja, ezért határozottan visszautasítja azokat a hazai és nemzetközi sajtóban a közelmúltban megjelent állításokat, miszerint Magyarország azért nem képviselteti magát az Eurovízión, mert a műsor terepet ad a homoszexuális előadóknak.

Az a szakmai döntés született, hogy jövőre az Eurovíziós indulás helyett közvetlenül a magyar könnyűzene tehetségeit, az általuk létrehozott értékteremtő produkciókat segítjük. Szeretnénk leszögezni, hogy semmilyen produkció, esemény, vagy rendezvény kapcsán sem tartjuk számon senkinek a szexuális beállítottságát. Felmerül azonban a kérdés, hogy az erről cikkező médiumok miért teszik ezt?” – írják MTI-hez eljuttatott közleményükben.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.