A Piramis írta a legnépszerűbb magyar karácsonyi dalt

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. december 8.

Zene

Meglepő és kevésbé meglepő adatokat hozott nyilvánosságra az Artisjus a magyar szcénáról.

A Piramis együttes Ajándék című dala az utóbbi évek első számú hazai karácsonyi slágere. Az Artisjus először készítette el a legnépszerűbb hazai karácsonyi dalok toplistáját, ezen a listán az első helyen álló Piramis-dal mellett számos popdal és egy gyerekdalként számon tartott szerzemény, Weöres Sándor egy versének feldolgozása is helyt kapott, közölte a legnagyobb szerzői és lejátszási zeneadatbázissal rendelkező Artisjus pénteken az MTI-vel.

A Piramist követi Katona Klári Legyen ünnep című dala. 

Ezután jön Zséda A szürke patás című szerzeménye.

De a listán ott van a TNT zenekar Fehér karácsony címú dala is.

További slágerek: Add tovább (Csondor Kata; Madarász Gábor és Szabó Ágnes, a Ha elmúlik karácsony (Neoton Familia; Hatvani Emese, Jakab György, Pásztor László), az Esti ének (Bagossy Brothers Company; Bagossy László, Bagossy Norbert, Bartis Szilárd, Kozma Zsombor, Tatár Attila), a Csillagszórás (Dés László, Geszti Péter), és a Száncsengő (Bojtorján; Buchwart László, Kemény Győző, Pomázi Zoltán, Vörös Andor Bálint, Weöres Sándor).

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.