rés a présen

„A teljes képet vizsgálva”

  • rés a présen
  • 2024. február 28.

Zene

Kovács Jeromos, aka DJ Yeromos

rés a présen: Mikor döntötted el, hogy neked a pult mögötti zenélés lesz a szakmád?

Kovács Jeromos: Tizennégy évesen hallottam először elektronikus tánczenét. Szokatlanul más volt, mint azok a zenei világok, amelyekkel addig találkoztam. Olyan erővel ragadott magával, hogy ott eldőlt, nekem ezzel kell foglalkoznom, s 15 évesen már felléptem kisebb helyeken, majd fokozatosan jutottam el a nagy fesztiválszínpadokig. A DJ-zés mellett producerként dolgozom, színházi előadásokhoz készítek zenét, illetve a kulturális menedzsment és stratégia, kommunikáció, tanácsadás, zenei arculattervezés töltik ki a napjaimat.

rap: Hogyan építetted fel a repertoárodat?

KJ: Mindig a legfrissebb, innovatív, minőségi, sokszínű zenék, zenei trendek, irányzatok, családok érdekeltek. A zene stílusoktól függetlenül folyamatosan változik, fejlődik, alakul, csakúgy, mint az ehhez kapcsolódó technológia és a fogyasztói szokások. Törekszem komplexen, a teljes képet vizsgálva és értve alakítani a repertoárom, amely sosem állandó, mindig az adott korszakhoz, helyzethez, helyszínhez, napszakhoz, hangulathoz etc. igazodik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.