Koncert

Converge

  • Vincze Ádám
  • 2014. augusztus 14.

Zene

A két előzenekar közül a norvég Okkultokrati műsora inkább érdekes színfolt volt, mint emlékezetes koncertélmény: az persze érthető, hogy a Kvelertak nyomán komolyabb figyelmet kaptak a hozzájuk hasonló skandináv zajbrigádok, de ez a sludge-ba és régimódi, koszos hardcore/punkba oltott black metal a néhány valóban hangulatos pillanata ellenére sem tudott lenyűgözni. A svéd Martyrdöd már annál inkább: az énekes-gi­táros teljesen úgy nézett ki, mint az Akelából Katona Főnök, angolul meg körülbelül annyira tudott, mint egy ötven körül járó, markotabödögei kőműves, de a Kvelertakénál nagyságrendekkel gonoszabb, kíméletlenebb, jóval kevésbé slágeresebb dalaik annyira hatásosak voltak, hogy ezt a zenekart minél hamarabb szeretném újra Budapesten látni.

A Converge hetedjére játszott Magyarországon, másodjára az A38-on, és az előzetes infókból már kiderült, hogy ezen a turnén nem játsszák a Jane Doe-t, pályafutásuk legnagyszerűbb dalát, ami után a legutóbbi hajós koncertjükön percekig döbbent csendben állt a jelen lévő pár száz ember. Helyette megkaptuk a ze­ne­kar mélypontjának számító Grim Heart/Black Rose-t, meg egy olyan hangzást, ahol Kurt Ballou elképesztő gitárjátékából jószerivel csak sejteni lehetett valamit, hallani viszont alig. A Converge persze van annyira jó zenekar, hogy igazán nagyot még így se tudjon hibázni: a dalok közt szokatlanul lelazult és vidám Jacob Bannon még mindig olyan vehemenciával és beleéléssel acsarogja legendásan depressziós szövegeit a szanaszéjjel tördelt káoszhardcore-riffekre, mintha élete utolsó napját élné, Nate Newton basszusgitáros pedig szinte második frontemberré lépett elő. A ráadásban úgy szelték le a fejünket a Concubine és a disszonáns-zajos zárással még aljasabbá tett Last Light kettősével, hogy még a Grim Heart… hét percét is meg kellett nekik bocsátani.

 

A38 hajó, augusztus 10.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”