dvd - NE SZÓLJ SENKINEK!

  • - köves -
  • 2009. október 1.

Zene

Nem ez szokott a feldolgozások iránya lenni, hogy egy amerikai krimiből a franciák készítenek Párizsra adaptált filmet, majd az akkora sikert arat, hogy az amerikaiak megveszik a remake-jogokat. A mostanában elég divatos Harlan Coben regényéből a mostanában elég divatos francia színész, Guillaume Canet írt és rendezett filmváltozatot, melyben a régóta elég divatos Francois Cluzet (a Dustin Hoffman-hasonmásverseny európai továbbjutója) játssza a sokat menekülő (újabb közös vonás a maratonista Hoffmannal) főszereplőt.
Nem ez szokott a feldolgozások iránya lenni, hogy egy amerikai krimibõl a franciák készítenek Párizsra adaptált filmet, majd az akkora sikert arat, hogy az amerikaiak megveszik a remake-jogokat. A mostanában elég divatos Harlan Coben regényébõl a mostanában elég divatos francia színész, Guillaume Canet írt és rendezett filmváltozatot, melyben a régóta elég divatos Francois Cluzet (a Dustin Hoffman-hasonmásverseny európai továbbjutója) játssza a sokat menekülõ (újabb közös vonás a maratonista Hoffmannal) fõszereplõt. A sok divatos tényezõbõl egy abszolút korszerûtlen thriller született, melynek korszerûtlensége egyben legmegnyerõbb vonása is: egy thriller, melyben mindenki az, aminek látszik. A feleségét vesztett gyerekorvos soha nem volt titkosügynök, és amikor a halott asszony síron túli e-mailjétõl kibillen az élete, akkor sem kezd karateleckéket venni. Csak rohan, mint egy gyerekorvos, olyannyira civil, hogy simán belerohanhatna akár egy francia társalgási komédiába is, de õ csak rohan tovább: ki a polgári díszletekbõl, bele a kapucnis külvárosi gettóberkekbe, de tréningruhában sem érti, mit vétett és ki ellen. Lassan majd megérti, hisz ez a krimik rendje, de mire kiderül, hogy ki, mit és miért is tett azon a nyolc évvel korábbi éjszakán, mely meztelen fürdõzéssel indult és szörnyû tragédia lett a vége, szóval mire kiderül, hogy a krimiszál a leggyengébb láncszem, addigra Cluzet arc- és lábmunkája, illetve Canet meglepõen magabiztos rendezése már rég belökte a célba jól sikerült közös gyermeküket.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

****

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.