dvd - NE SZÓLJ SENKINEK!

  • - köves -
  • 2009. október 1.

Zene

Nem ez szokott a feldolgozások iránya lenni, hogy egy amerikai krimiből a franciák készítenek Párizsra adaptált filmet, majd az akkora sikert arat, hogy az amerikaiak megveszik a remake-jogokat. A mostanában elég divatos Harlan Coben regényéből a mostanában elég divatos francia színész, Guillaume Canet írt és rendezett filmváltozatot, melyben a régóta elég divatos Francois Cluzet (a Dustin Hoffman-hasonmásverseny európai továbbjutója) játssza a sokat menekülő (újabb közös vonás a maratonista Hoffmannal) főszereplőt.
Nem ez szokott a feldolgozások iránya lenni, hogy egy amerikai krimibõl a franciák készítenek Párizsra adaptált filmet, majd az akkora sikert arat, hogy az amerikaiak megveszik a remake-jogokat. A mostanában elég divatos Harlan Coben regényébõl a mostanában elég divatos francia színész, Guillaume Canet írt és rendezett filmváltozatot, melyben a régóta elég divatos Francois Cluzet (a Dustin Hoffman-hasonmásverseny európai továbbjutója) játssza a sokat menekülõ (újabb közös vonás a maratonista Hoffmannal) fõszereplõt. A sok divatos tényezõbõl egy abszolút korszerûtlen thriller született, melynek korszerûtlensége egyben legmegnyerõbb vonása is: egy thriller, melyben mindenki az, aminek látszik. A feleségét vesztett gyerekorvos soha nem volt titkosügynök, és amikor a halott asszony síron túli e-mailjétõl kibillen az élete, akkor sem kezd karateleckéket venni. Csak rohan, mint egy gyerekorvos, olyannyira civil, hogy simán belerohanhatna akár egy francia társalgási komédiába is, de õ csak rohan tovább: ki a polgári díszletekbõl, bele a kapucnis külvárosi gettóberkekbe, de tréningruhában sem érti, mit vétett és ki ellen. Lassan majd megérti, hisz ez a krimik rendje, de mire kiderül, hogy ki, mit és miért is tett azon a nyolc évvel korábbi éjszakán, mely meztelen fürdõzéssel indult és szörnyû tragédia lett a vége, szóval mire kiderül, hogy a krimiszál a leggyengébb láncszem, addigra Cluzet arc- és lábmunkája, illetve Canet meglepõen magabiztos rendezése már rég belökte a célba jól sikerült közös gyermeküket.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

****

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.