Feloszlik a Daft Punk

  • narancs.hu
  • 2021. február 22.

Zene

A párizsi duó útjai  28 év után elválnak.

Nincs többé Daft Punk, 28 év után feloszlik a párizsi duó.

Mindezt az Epilogue című  nyolc perces videóban jelentették be. A hírt a zenekar sajtósa Kathryn Frazier  a Pitchforknak megerősítette, de részleteket nem árult el a szétválásról.

Az Electroma című filmjükből származó 8 perces videórészletben a két zenész egy sivatagban gyalogol, majd egyikük ( Thomas Bangalter) ledobja magáról a Daft Punk feliratos dzsekit, hogy társa (Guy-Manuel de Homem-Christo) elindítson rajta egy időzítőt, amitől felrobban. A duó másik tagja végül elsétál a naplementében, a képernyőn megjelenik a felirat: 1993-2021.

 

A duó két tagja még a középiskolában ismerkedett meg Párizsban. Kezdetben egy Darlin' nevű együttesben játszottak, 1994-ben jelent meg a Daft Punk együttes első kislemeze, a The New Wave.

Legnagyobb sikerük a Random Access Memories című lemez volt, amely 2013-ban elnyerte az év albumának járó Grammy-díjat, és amelyről a Get Lucky című dal megkapta az év felvételéért járó Grammyt.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.