Madlib, a nyugati parti hiphop egyik legjelentősebb, műfaji határokat nem ismerő producer zsenije közismerten sokat köszönhet kivételesen gazdag lemezgyűjteményének, ami esetében több is, mint puszta ihletőforrás: Otis Jackson Jr. nem csupán DJ (bár ő ezt tartja a legfontosabbnak), producer, alkalmi rapper, de a zenei hagyomány fekete korongokon fennmaradt archívumának őrzője is. Ráadásul remek muzsikus, igazi multiinstrumentalista, aki maga is képes új életre kelteni a hangjegyeket (ami már azért is előnyösebb a szimpla hangmintázásnál, mert így kevesebbet fogják holmi jogdíjproblémák terhelni a számláját).
A megdöbbentően sok néven és rengeteg remek közreműködővel készített felvételei hosszú időn át főleg a Stones Throw kiadó archívumát gazdagították, ám jó pár éve saját, Madlib Invazion címkéjén jönnek ki izgalmas dolgai, amelyeket azért túlzás lenne „saját szerzeményeknek” mondani: Madlibnél senki sem ért jobban ahhoz, hogy a megannyi forrásból érkező zenéket a maga értő keze alatt formálja a repertoárba illő darabbá. Néha szinte alig nyúl egy-egy felvételhez, más szerzeményeket pedig szétszed, majd alaposan dekonstruálva kelt új életre.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!