film - LONDON BOULEVARD

  • - izs -
  • 2011. február 10.

Zene

Aki egyszer bűnöző lett, az már az is marad; a szerelem nem ismer határokat; a jó emberek szépek, a gonoszak meg csúnyák - ilyen és ehhez hasonló ismeretekkel lesz gazdagabb, aki megnézi a forgatókönyvíróból rendezővé avanzsált William Monahan első filmjét. Az eredetiséget, a feszültségteremtést és a hiteles karakterábrázolást a háta közepére sem kívánó alkotás egyetlen újítása talán az, hogy összeboronálta a kisstílű gengszterek mikrokozmoszával operáló zsánert a Sztárom a párommal.
Aki egyszer bûnözõ lett, az már az is marad; a szerelem nem ismer határokat; a jó emberek szépek, a gonoszak meg csúnyák - ilyen és ehhez hasonló ismeretekkel lesz gazdagabb, aki megnézi a forgatókönyvíróból rendezõvé avanzsált William Monahan elsõ filmjét. Az eredetiséget, a feszültségteremtést és a hiteles karakterábrázolást a háta közepére sem kívánó alkotás egyetlen újítása talán az, hogy összeboronálta a kisstílû gengszterek mikrokozmoszával operáló zsánert a Sztárom a párommal. Ismerjük el, azért ez is valami. Ott az a sok sötét sikátor, tele még sötétebb alakokkal, bûn és aljasság mindenütt, és akkor a mindebbõl - meglepõ módon eredménytelenül - kitörni vágyó hõsünk megismerkedik az agyonzaklatott világsztárral, akivel úgy egymásba szeretnek, mint a huzat. Mindezzel csak az a gond, hogy azok a fránya sikátorok és a bennük lézengõ alakok nem tûnnek sokkal veszélyesebbnek a Százholdas Pagonynál és annak lakóinál, arról már nem is beszélve, hogy Micimackóék háza táján jóval érdekfeszítõbb dolgok szoktak történni. Romantika terén sem állunk sokkal jobban: az ideggyenge celeb és a keményöklû working-class-hero közti vonzalom éppoly erõltetetten és bágyasztóan alakulgat, mint a maffiafõnök perverz elemekkel tarkított beõrülése vagy hõsünk bosszúhadjárata. Mely katartikus záróakkordként fungáló vendettát nagyjából akkor kezdi el várni a nézõ, mikor Colin Farrell tizenötödjére mondja bele a kamerába, hogy õ már nem gengszter, és nem is lesz az soha többé. Tehát valahol a játékidõ negyedik perce környékén.

A Fórum Hungary bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)