film - LONDON BOULEVARD

  • - izs -
  • 2011. február 10.

Zene

Aki egyszer bűnöző lett, az már az is marad; a szerelem nem ismer határokat; a jó emberek szépek, a gonoszak meg csúnyák - ilyen és ehhez hasonló ismeretekkel lesz gazdagabb, aki megnézi a forgatókönyvíróból rendezővé avanzsált William Monahan első filmjét. Az eredetiséget, a feszültségteremtést és a hiteles karakterábrázolást a háta közepére sem kívánó alkotás egyetlen újítása talán az, hogy összeboronálta a kisstílű gengszterek mikrokozmoszával operáló zsánert a Sztárom a párommal.
Aki egyszer bûnözõ lett, az már az is marad; a szerelem nem ismer határokat; a jó emberek szépek, a gonoszak meg csúnyák - ilyen és ehhez hasonló ismeretekkel lesz gazdagabb, aki megnézi a forgatókönyvíróból rendezõvé avanzsált William Monahan elsõ filmjét. Az eredetiséget, a feszültségteremtést és a hiteles karakterábrázolást a háta közepére sem kívánó alkotás egyetlen újítása talán az, hogy összeboronálta a kisstílû gengszterek mikrokozmoszával operáló zsánert a Sztárom a párommal. Ismerjük el, azért ez is valami. Ott az a sok sötét sikátor, tele még sötétebb alakokkal, bûn és aljasság mindenütt, és akkor a mindebbõl - meglepõ módon eredménytelenül - kitörni vágyó hõsünk megismerkedik az agyonzaklatott világsztárral, akivel úgy egymásba szeretnek, mint a huzat. Mindezzel csak az a gond, hogy azok a fránya sikátorok és a bennük lézengõ alakok nem tûnnek sokkal veszélyesebbnek a Százholdas Pagonynál és annak lakóinál, arról már nem is beszélve, hogy Micimackóék háza táján jóval érdekfeszítõbb dolgok szoktak történni. Romantika terén sem állunk sokkal jobban: az ideggyenge celeb és a keményöklû working-class-hero közti vonzalom éppoly erõltetetten és bágyasztóan alakulgat, mint a maffiafõnök perverz elemekkel tarkított beõrülése vagy hõsünk bosszúhadjárata. Mely katartikus záróakkordként fungáló vendettát nagyjából akkor kezdi el várni a nézõ, mikor Colin Farrell tizenötödjére mondja bele a kamerába, hogy õ már nem gengszter, és nem is lesz az soha többé. Tehát valahol a játékidõ negyedik perce környékén.

A Fórum Hungary bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.