Koncert

Foster the people

Zene

Nem jár túl messze az igazságtól, aki az MGMT és az Empire Of The Sun mellé lövi be a kaliforniai Foster The People-t, némiképp kevesebb pszichedéliával és elborultsággal. Mark Foster és társai 2011-ben robbantak be a köztudatba a Pumped up Kicks slágerrel, illetve a Torches albummal, a folytatás 2014-ben jött Supermodel címmel, kevésbé fülbemászó dalokkal, így értelemszerűen kisebb felhajtással. A harmadik nagylemez, a Sacred Hearts Club hamarosan a boltokban, de a Foster The People már most beindította világ körüli turnéját, amelynek Budapest volt az első állomása. A backstage-ből olyan pletykákat lehetett hallani, hogy Foster és társai nem viselkedtek túl jó arcként, és ez eleinte mintha a színpadon is visszaköszönt volna. A zenélést néha moonwalkszerű tánccal vegyítő frontember nem igazán tűnt kedves fazonnak, viszont profin vezényelte le a show-t, és ebben nagy segítségére volt három társa. A FTP messze legjobb dalát, a Helena Beatet Fosterék sajnos már a koncert második dalaként lenyomták, de azért maradt muníció. A közelgő album (a címe folyamatosan ott világított hatalmas neonbetűkkel a színpadon) dalai sem rosszak, különösen az a három, amelyek pár hónapja kijöttek egy EP-n, viszont a Loyal Like Sid & Nancy túlságosan fülsértő csörömpölése eléggé kilóg a zenekar hangzásvilágából. Élőben úgy tűnik, hogy a második lemezről származó Coming of Age simán lehetett volna ugyanolyan sikeres, mint az első album slágerei, de valamiért mégsem lett az. A koncert egyik legváratlanabb pillanata az volt, amikor az inkább elektronikus hangzásáról ismert együttes elzúzta a Ramones-féle Blitzkrieg Bopot (egészen autentikusan!), és az sem szokványos húzás, hogy a legismertebb daluk, a Pumped up Kicks után még négy számot előadtak a nem túl nagy létszámú, de annál hálásabb közönségnek.

Budapest Park, július 4.


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.