Koncert

Foster the people

Zene

Nem jár túl messze az igazságtól, aki az MGMT és az Empire Of The Sun mellé lövi be a kaliforniai Foster The People-t, némiképp kevesebb pszichedéliával és elborultsággal. Mark Foster és társai 2011-ben robbantak be a köztudatba a Pumped up Kicks slágerrel, illetve a Torches albummal, a folytatás 2014-ben jött Supermodel címmel, kevésbé fülbemászó dalokkal, így értelemszerűen kisebb felhajtással. A harmadik nagylemez, a Sacred Hearts Club hamarosan a boltokban, de a Foster The People már most beindította világ körüli turnéját, amelynek Budapest volt az első állomása. A backstage-ből olyan pletykákat lehetett hallani, hogy Foster és társai nem viselkedtek túl jó arcként, és ez eleinte mintha a színpadon is visszaköszönt volna. A zenélést néha moonwalkszerű tánccal vegyítő frontember nem igazán tűnt kedves fazonnak, viszont profin vezényelte le a show-t, és ebben nagy segítségére volt három társa. A FTP messze legjobb dalát, a Helena Beatet Fosterék sajnos már a koncert második dalaként lenyomták, de azért maradt muníció. A közelgő album (a címe folyamatosan ott világított hatalmas neonbetűkkel a színpadon) dalai sem rosszak, különösen az a három, amelyek pár hónapja kijöttek egy EP-n, viszont a Loyal Like Sid & Nancy túlságosan fülsértő csörömpölése eléggé kilóg a zenekar hangzásvilágából. Élőben úgy tűnik, hogy a második lemezről származó Coming of Age simán lehetett volna ugyanolyan sikeres, mint az első album slágerei, de valamiért mégsem lett az. A koncert egyik legváratlanabb pillanata az volt, amikor az inkább elektronikus hangzásáról ismert együttes elzúzta a Ramones-féle Blitzkrieg Bopot (egészen autentikusan!), és az sem szokványos húzás, hogy a legismertebb daluk, a Pumped up Kicks után még négy számot előadtak a nem túl nagy létszámú, de annál hálásabb közönségnek.

Budapest Park, július 4.


Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.