Zene

Haim: Something to tell you

  • Lang Ádám
  • 2017. augusztus 13.

Zene

A három nővér 2012-ben azzal robbantott, hogy miután a szüleiket kitették a családi zenekarból, közös nevezőre hozták a Fleetwood Mac folkpopját a TLC-féle R&B-vel, a korai kislemezek lendülete pedig simán kitartott a 2013-ban megjelent Days are Gone debütlemezig. Noha a legfelső ligáig nem jutottak el, játszhattak Taylor Swift turnéján, illetve olyan nevekkel dolgoztak együtt, mint a Major Lazer vagy ASAP Rocky.

A Days are Gone minden erényével együtt azt sejtette, hogy a következő lemezre nem lesz elég a kilencvenes éveket a hetvenes évek felé fordító formula, ám nem így történt. A Something to Tell You címmel frissen megjelent folytatással a lányoknak sikerült egy szinttel magasabbra lépniük: ráerősítettek az R&B-vonalra, behozták az ötvenes évek doo-wopját, ráadásul a hatvanas évekbeli girl groupok hatása is erőteljesebbé vált. Ezzel pedig a HAIM több lett pusztán egy jó dobásnál, most már lehet őket úgy is ajánlani, hogy ez az a zenekar, amelyik szinte lubickol öt évtized legjobb rádiópopos zenéiben.

Érdemes meghallgatni a nyolcvanas évek hangulatának nagy szakértőjével, Blood Orange-zsal felvett You Never Knew-t, a kilencvenes évekbe repítő Want You Backet, vagy az ötvenes évekbe visszanyúló, de nagyon maira kevert Little of Your Love-ot. Ha pedig csak egyet lehetne, akkor a lemez párkapcsolati tematikájának „katarzisát” adó Right Now-t mondanám, ez afféle hajnalban hazatérős himnuszka lett nálam az elmúlt hetekben.

Columbia, 2017


Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.