Koncert

Honky + Peter Pan Speedrock

  • - vincze -
  • 2014. január 12.

Zene

A barátságtalan hétfő esti időpont ellenére egészen kiváló ötlet volt az R33 rendezvénysorozatába, a 100-as Klubba illeszteni ezt a koncertet. A helyszín megközelítése ugyan cseppet sem megnyugtató - az R33-hoz a Blair Witch Projectet idéző parkon, valamint egy használaton kívüli vágóhídon keresztül lehet eljutni -, viszont a Soroksári úton lévő épületegyüttes mintha rálépett volna arra az útra, ami a bécsi Arena felé tart: a belvárosból is relatíve könnyen elérhető placcon egyre több koncerthelyszín található, ám a környezetnek köszönhetően vélhetően nem sok nyugdíjas fog panaszkodni a hangos zene miatt.

A texasi Honky ugyanis hangos volt, és örvendetes módon jól is szólt, ami elengedhetetlen, hogy élvezhessük egy ilyesfajta trió koncertjét. A zenekar mostanában azzal került a hírekbe, hogy Bobby Landgraf gitáros veszi át Kirk Windstein helyét a Downban, és ez talán a Honky szekerét is megtolja, ami abszolút megérdemelt lenne még akkor is, ha a tavaly kiadott 421-on nem jön át az az energia, amit élőben produkálnak. A trió olyasmi zenét játszik, mint a Rebel Meets Rebel, csak gonoszabb és nyersebb formában. A Melvinst is megjárt frontember, JD Pinkus hangja alkoholista countryzenészére emlékeztetett, Landgraf pedig megdöbbentően jó gitáros: egyszerre nyomja technikából és feelingből, körülbelül úgy, mintha egy sokszorosára gyorsított Billy Gibbonst hallanánk.

A holland Peter Pan Speedrock már nem is tudta hova fokozni a Honky energiáját, maximum szinten tartani, ami a pár akkordos, reszelős-punkos rock'n'rolljukkal nem nagy mutatvány. Sajnos az élő zenekari kabalát, az elhízott Elvisre emlékeztető vendégénekest, Dikke Dennist otthon hagyták, viszont legalább megkaptuk majdnem a teljes Speedrock-életművet a Cock Teasertől a Go, Satan, Góig - pontosan olyan lelkesedéssel, mintha a Pinkpop fesztiválon játszanának, nem pedig egy külvárosi klubban hétfő este, hatvan embernek.

R33, december 2.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.

Eli Sarabi kiszabadult izraeli túsz: Az antiszemitizmus most még erősebb, mint az elmúlt évtizedek alatt bármikor

2023. október 7-i elrablása, majd másfél évvel későbbi kiszabadulása után Eli Sarabi Túsz című könyvében írta le az átélt megpróbáltatásokat. Most bátyja kíséretében a világot járja, hogy elmondja, mi segítette át a fogság napjain, milyen tapasztalatokat szerzett a fogva tartóiról, és hogyan hozott döntést arról, hogy nem szenvedéstörténet lesz mindez, hanem mentális küzdelem az életért.