Koncert

Kerekes Band

Zene

Amennyire drasztikus törés volt a koncertek teljes betiltása március közepén, olyan hamar visszarázódott minden a régi kerékvágásba, miután pár hete bejelentették a lazítást. Egyetlen korlátozó szabály van változatlanul érvényben, az 500 fős felső létszámhatár, aminek jó oldala a kellemesen szellős nézőtér, hogy bármikor, tolakodás nélkül oda lehet férni akár az első sorba is. Azon persze vitatkozhatnánk, mennyire akadályozza meg ez a lépés a járvány esetleges terjedését (valószínűleg semennyire, hiszen a másfél métert lehetetlen tartani), de most ezt inkább ne feszegessük.

Az idén 25 éves Kerekes Band mindig vérbeli koncertzenekar volt, mesterien tud hangulatot csinálni, de a szombati koncertjén a szokottnál is felszabadultabban táncolta végig a közönség a bő másfél órát: kisgyerekes családtól huszonéves fiatalokon át a szinte már nyugdíjas generációig, mindenféle korosztályt lehetett látni a tömegben. A banda tagjain is látszott, mennyire hiányzott nekik a színpad, többször is elhangzott, milyen hálásak azért, hogy újra ennyi ember előtt játszhatnak.

A csapat hangzása egészen különleges, Fehér Zsombor furulyajátéka párját ritkítja nemcsak a hazai mezőnyben, de világszinten is. Elképesztő precizitással, fáradhatatlanul játszik, valószínűleg jóval többet kivesz belőle, mintha énekesként nyomná végig a bulit. A ritmusszekció magabiztosan hozta a feszes alapot, a kobozon játszó Námor Csaba pedig olyan természetességgel csiholt ki torzított riffeket a hangszeréből, mintha egy elektromos gitárt nyúzna – pár dalban egyébként az is előkerült, és nem volt számottevő a különbség. Vendégénekest ezúttal nem hívtak, de nem hiszem, hogy bárkinek hiányérzete lett volna emiatt.

Kobuci kert, július 4.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."