koncert

Kyuss Lives!

  • - vincze -
  • 2012. július 7.

Zene

Azt, hogy a két eredeti Kyuss-tag, John Garcia énekes és Brant Björk dobos által gründolt társaságnak, amely lényegében önmaga tribute-zenekara, milyen gyorsan járt le a szavatossága, mi sem jelzi jobban, mint hogy a tavaly még Nick Oliveri ex-Kyuss/QOTSA basszusgitárossal súlyosbított felállás majdhogynem képes volt megtölteni a Petőfi Csarnokot, míg a zenekar most szerény négyszáz fős közönség kíséretében szorult ki a Barba Negra nevű relatíve friss helyre. Utóbbi egyébként pont olyan, mint a szépemlékű Wigwam, csak a szürreális indiános dizájn helyett pontosan ugyanennyire dadaista kalózmotívumokkal van ékítve.

Ezúttal az előzenekar mellett sem lehet szó nélkül elmenni, hiszen a hazai Shapat Terror itt is a zsáner legminőségibb csapatának tűnt a kicsit a COC-re, kicsit a Helmetre és a 90-es évek grunge-zenekaraira emlékeztető zenéjével. Az utánuk a színpadra slattyogó Kyuss Lives! pedig egyáltalán nem volt olyan keserűen rosszízű hakni, mint amilyennek a koncertet megelőző hónapokban a Garcia/Björk páros és a zenekar két másik eredeti tagja, Josh Homme gitáros és Scott Reeder basszusgitáros közti nyilatkozatháború predesztinálta. Az Oliveri helyére a Yawning Man soraiból importált Billy Cordell csúful lenőtt, csapzott fekete hajával és Rickenbacker basszusgitárjával negatívba forgatott Scott Reederre emlékeztetett, és hibátlanul hozta Reeder témáit, Bruno Fevery gitáros pedig még mindig úgy néz ki, mintha A három testőr forgatására indulna, de hangzásban sikerült a tavalyinál közelebb kerülnie Homme-éhoz. A tavalyi fellépéshez viszonyítva ugyanakkor mégis csalódás volt ez a koncert, hiszen tíz-egynéhány dal és bő egy óra játékidő után végleg levonult a zenekar, ami a tavalyi megakoncerthez képest mindenképp karcsú, ráadásul a Demon Cleanert idén sem voltak hajlandók eljátszani, és ezt még a zenészek érezhető jókedve, illetve a néhány igazán eltalált, borult jammelés sem tudta feledtetni.

Barba Negra, május 29.

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.