koncert

Kyuss Lives!

  • - vincze -
  • 2012. július 7.

Zene

Azt, hogy a két eredeti Kyuss-tag, John Garcia énekes és Brant Björk dobos által gründolt társaságnak, amely lényegében önmaga tribute-zenekara, milyen gyorsan járt le a szavatossága, mi sem jelzi jobban, mint hogy a tavaly még Nick Oliveri ex-Kyuss/QOTSA basszusgitárossal súlyosbított felállás majdhogynem képes volt megtölteni a Petőfi Csarnokot, míg a zenekar most szerény négyszáz fős közönség kíséretében szorult ki a Barba Negra nevű relatíve friss helyre. Utóbbi egyébként pont olyan, mint a szépemlékű Wigwam, csak a szürreális indiános dizájn helyett pontosan ugyanennyire dadaista kalózmotívumokkal van ékítve.

Ezúttal az előzenekar mellett sem lehet szó nélkül elmenni, hiszen a hazai Shapat Terror itt is a zsáner legminőségibb csapatának tűnt a kicsit a COC-re, kicsit a Helmetre és a 90-es évek grunge-zenekaraira emlékeztető zenéjével. Az utánuk a színpadra slattyogó Kyuss Lives! pedig egyáltalán nem volt olyan keserűen rosszízű hakni, mint amilyennek a koncertet megelőző hónapokban a Garcia/Björk páros és a zenekar két másik eredeti tagja, Josh Homme gitáros és Scott Reeder basszusgitáros közti nyilatkozatháború predesztinálta. Az Oliveri helyére a Yawning Man soraiból importált Billy Cordell csúful lenőtt, csapzott fekete hajával és Rickenbacker basszusgitárjával negatívba forgatott Scott Reederre emlékeztetett, és hibátlanul hozta Reeder témáit, Bruno Fevery gitáros pedig még mindig úgy néz ki, mintha A három testőr forgatására indulna, de hangzásban sikerült a tavalyinál közelebb kerülnie Homme-éhoz. A tavalyi fellépéshez viszonyítva ugyanakkor mégis csalódás volt ez a koncert, hiszen tíz-egynéhány dal és bő egy óra játékidő után végleg levonult a zenekar, ami a tavalyi megakoncerthez képest mindenképp karcsú, ráadásul a Demon Cleanert idén sem voltak hajlandók eljátszani, és ezt még a zenészek érezhető jókedve, illetve a néhány igazán eltalált, borult jammelés sem tudta feledtetni.

Barba Negra, május 29.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.