Mi újság: Színház a magasban (Fényújság az Emkénél)

  • - sissova -
  • 1999. április 29.

Zene

Kabinos bácsinak volna jó lenni, fehér köpenyben, kisgatyában. Õ az atyaúristen. Azt mondja, menjünk ki a férfimedencéből, mert nem belőlünk keresi a pénzét, és neki azt takarítania kell. Pedig a belépő nem kevesebb, mint kétezer forint volt erre a világhírű és, komolyan mondom, világszínvonalú rendezvényre. Tombola sem volt már mindegyik jegyhez. Sebaj, a tombolahúzást úgysem találtuk, még hírét sem hallottuk, sőt a francia cigarettakommandót sem sikerült szívás tárgyában utolérnünk soha. Amira hastáncosnőről is lemaradtunk, úgyhogy bánatunkban tévedtünk be a lányok előtt mindig rejtett Rudas gőzkamrákba, a fáradt spermától épp megtisztított medencékbe. Ott tomboltunk kúttalan kutakban, fénytelen fényekben, kitörő örömmel a hímsoviniszta tilosban. Sajnos sokan betaláltak még utánunk, ezért jött a kabinos bácsi, és káromkodott bele a fülünkbe. Az auláig kergetett, ahol francia filmsztárok tomboltak visszafogottan DJ Arab frenetikus hipermixére. De menni kellett fél négykor, mert reggel nyit a fürdő, legföljebb megtapsolhatjuk a méltán híres lemezlovast meg a kabinosokat, akik közül néhányan már jó egy éve folyamatosan élvezik ezt a fiatalok által kifordított világot. A medencében, ahol úszni szokás, fegyelmezett sorokban, úszósapkában, ott most táncolnak, pancsolnak, Tati-filmet néznek a vendégek, az úszómester helyén hifitornyok, a jobbszélen büfé, a balszélen szolarizált, diétás lányfürtök vadiúj fürdőruhában.

Buli

Cinetrip a Rudas gyógyfürdőben

a Francia Filmnapok alkalmából

Kabinos bácsinak volna jó lenni, fehér köpenyben, kisgatyában. Õ az atyaúristen. Azt mondja, menjünk ki a férfimedencéből, mert nem belőlünk keresi a pénzét, és neki azt takarítania kell. Pedig a belépő nem kevesebb, mint kétezer forint volt erre a világhírű és, komolyan mondom, világszínvonalú rendezvényre. Tombola sem volt már mindegyik jegyhez. Sebaj, a tombolahúzást úgysem találtuk, még hírét sem hallottuk, sőt a francia cigarettakommandót sem sikerült szívás tárgyában utolérnünk soha. Amira hastáncosnőről is lemaradtunk, úgyhogy bánatunkban tévedtünk be a lányok előtt mindig rejtett Rudas gőzkamrákba, a fáradt spermától épp megtisztított medencékbe. Ott tomboltunk kúttalan kutakban, fénytelen fényekben, kitörő örömmel a hímsoviniszta tilosban. Sajnos sokan betaláltak még utánunk, ezért jött a kabinos bácsi, és káromkodott bele a fülünkbe. Az auláig kergetett, ahol francia filmsztárok tomboltak visszafogottan DJ Arab frenetikus hipermixére. De menni kellett fél négykor, mert reggel nyit a fürdő, legföljebb megtapsolhatjuk a méltán híres lemezlovast meg a kabinosokat, akik közül néhányan már jó egy éve folyamatosan élvezik ezt a fiatalok által kifordított világot. A medencében, ahol úszni szokás, fegyelmezett sorokban, úszósapkában, ott most táncolnak, pancsolnak, Tati-filmet néznek a vendégek, az úszómester helyén hifitornyok, a jobbszélen büfé, a balszélen szolarizált, diétás lányfürtök vadiúj fürdőruhában.

Nem semmi ez az ötlet, rétegkulturális törökfürdőzés, mindig is csodáltam. Kell hozzá nagy adag felszabadulás, hogy bárki szívesen mutogassa iszonyú lábait vagy pattanásos hátát, mert ez a buli nem csak a szépeké, okosaké és gazdagoké eredetileg. Aztán, ha túl van a bemutatkozáson, akkor vidám seggeseket ugorhat a közönség közé Laki Lu terápiás zenéjére, és nem kell többé pszichiáterhez járnia, ha csak nem a szadista kabinos bácsik miatt.

- sissova -

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.