Lemez

Middlemist Red: Ripple Soul

  • - lang -
  • 2017. január 1.

Zene

Túl azon, hogy a Middlemist Red a hazai reflexekhez képest meglehetősen gyorsan importálta a nyugati független gitárzenék – az évtized első felében az egyik legtrendibbnek számító – neopszichedelikus ágát, a budapesti négyes inkább azért lett fontos a magyar könnyűzenében, mert egy nem túl nagy hagyománnyal bíró műfajjal és főleg angol nyelven énekelve tudott túllépni a kisebb klubok világán. Most már ott tartunk, hogy a második lemezbemutatóra kinőtték az A38 nagytermét is. Persze, kellett hozzá az erre fogékony új közönség is, de kétségtelen tény, hogy a zenekar 2014-es debütáló albuma attitűdben, hangzásban és minőségben is olyan volt, amilyennel New Yorkban vagy Londonban sem okozott volna szemöldökráncolást ez az ügyesen összeválogatott, a posztpunk és a neopszichedélia által dominált, de részleteiben csomó mást is felvillantó gitárzene.

A most megjelent Ripple Soul organikus folytatása az előzőnek. Két olyan számmal indul, amelyet a krautrockos lüktetés miatt utazós zenének is lehetne hívni, de a Drifter In The Dark tánczenés kiállása és a Silverline bugyborékoló szintijei egyúttal az éjfél utáni klubkompatibilitást is biztosítják. Ezután csak a két instrumentális darabnál ül le kicsit a lemez, de talán akkor is csak azért, hogy az Illuminair és a From The Corner Of My Eyes posztpunk slágereivel elkezdődhessen a menetelés a lemez második tetőpontja, a legjobb sorokat rejtő Mellow felé, hogy végül a nyitányt visszaidéző hangulatban zárják le ezt az újfent erősre sikeredett anyagot.

Szerzői, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.