Lemez

Mt. Eddy: Chroma

  • Mihályi Dávid
  • 2017. szeptember 30.

Zene

A Green Day énekesének, Billie Joe Armstrongnak mindkét fia az apjuk nyomdokaiba lépett: Joey a SWMRS nevű bandában dobol, öccse, Jakob énekes és dalszerző. Ráadásul olyan énekes és dalszerző, akinek 2015-ben kiadott Jakob Danger című szörflemezével sikerült elfeledtetnie, hogy ő csupán egy híres rockzenész kisebbik fia. E sikeren felbuzdulva, Jakob Armstrong az idén már egy zenekar, az Mt. Eddy élén csapott a húrok közé, hogy társaival, Chris Malaspinával (dob), Enzo Malaspinával (gitár) és Kevin Judd-dal (basszus) tovább árnyalja a róla kialakult pozitív képet. Sajnos nem eléggé meggyőzően.
A Chro­mán ugyanis hiába fedezhető fel az előző album egyedi világa, ezt egyszerűen elnyomja a Green Dayt idéző polírozott gitárhangzás, vagyis épp az, amitől a Jakob Danger mentesült. Valamelyest szépíti a dolgot, hogy az „elveszett irány” két számban (Wilshambe, Meta­phor) tetten érhető, és persze az is pozitívum, hogy Jakob énekhangja nem a papáéra, hanem inkább Ian Curtisére emlékeztet, de ez még nem mentheti meg a Chromát attól, hogy a klisék áldozatává váljon. Igaz, hogy a kaliforniai zenekarokra jellemző dallamosság, a bólogatást ösztönző gitártémák és a szépen felépített versszakok több dalban is megjelennek, de az élvezeti értéket gyakorlatilag lenullázzák a sablonos, vacak refrének, a Green Day-re emlékeztetés kényszere, az igencsak nyomasztó örökség. Kellő rosszindulattal azt is feltételezhetnénk, hogy Jakob Armstrong apja éjjeliszekrényében lapuló C kategóriás számait gondolta újra.

Uncool Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.