Lemez

Pete Doherty: Hamburg Demonstrations

  • Lang Ádám
  • 2017. január 8.

Zene

Miután túlestünk Pete Doherty ezredfordulós gitárzenekara, a Libertines ugyan gyenge új albummal kísért, de összességében azért diadalmas visszatérésén, senki sem hitte volna, hogy idén máris friss szólólemezt kapunk tőle. Amikor azonban elindul a címben jelzett városban fél év alatt felvett anyag, akkor arra kell rájöjjünk, hogy szerencsére nem sok köze van a 2009-es, szétfolyós, sehova sem tartó lassúkból összetett Grace/Wastelands című szólódebüt­höz. Már rögtön a Graham Green-regényhőst felidéző, feszes Kolly Kibbler is inkább olyan, mint egy Babyshambles-szám (ez volt Doherty Libertines utáni zenekara), majd ahogy jön a Dawn For The Outing részeges tangója, a Hell To Pay At Gates Of Heaven poguesos protestfolkja vagy az Amy Winehouse-nak címzett, és ennek megfelelően soulos Birdcage és a szintén a tragikus sorsú énekesnőhöz írt Flags From The Old Regime csodaszép balladája, akkor már ki kell mondani, hogy bizony az évtized legjobb Doherty-anyaga érkezett meg.

Még akkor is, ha a lemez közepén kicsit elúsznak a számok a ködös albioni romantikában. De sebaj, a vége felé az I Don’t Love Anyone (But You’re Not Anyone) már ismét remek, a 13 évvel ezelőtti demóból összehegesztett, szlogenszerű The Whole World Is Our Playground pedig rögtön az album tetőpontja. Szinte hihetetlen, hogy Doherty még mindig ilyen kincseket talál csúcséveinek jegyzetei között, de amíg így van, addig legyenek is lemezei: hiszen ebből a szétesett, elhangolt, bohém romantikából egy-két évente nagyon is jól jön az a bő félórácska.

Clouds Hill, 2016

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.