Súlyos bírságra számíthat a Spotify

  • narancs.hu
  • 2018. január 3.

Zene

Egy kiadó azzal vádolja a zeneszolgáltatót, hogy több ezer dalt használ úgy, hogy nem kérte el a szerzői jogokat.

Rosszul kezdődik az év a Spotify-nak: a zeneszolgáltatót 1,6 milliárd dollárra (vagyis 411 milliárd forintra) perli a Wixen Zenekiadó, mert szerinte több ezer olyan zeneszámot használnak, amihez nem is kérték el a szerzői jogokat. A Wixen már csak tudja, hiszen olyan dalok kizárólagos forgalmazójáról van szó, mint a The Doors Light My Fire című száma, vagy a Free Fallin Tom Pettytől. A kiadó néhány napja nyújtotta be keresetét egy kaliforniai szövetségi bíróságra.

A Spotify egyelőre nem kommentálta az esetet. Tavaly májusban volt már egy hasonló ügy a vállalat körül: akkor a cég kifizetett inkább 43 millió dollárt (11 milliárd forintot), hogy megakadályozzon egy ellene indítandó csoportos pert jogdíj nélkül forgalmazott zeneszámok miatt.

(24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.