Lemez

Teebs: Anicca

  • - minek -
  • 2019. december 7.

Zene

Öt év szünet után tért vissza a Los Angeles-i ­beat színtér egyik legszínesebb figurája, a varázsos zenéket komponáló – malawi és barbadosi származású szülők gyermekeként Mtendere Mandowa néven Bronxban született – Teebs, mivel az utóbbi éveket zömmel családjának és a festészetnek szentelte. Szerencsénkre szakított időt arra is, hogy leüljön szintije, szemplere és laptopja mögé, kezébe vegye hangszereit – az ihletett alkotómunka egy kivételesen szép lemezt eredményezett. Az Anicca (ami a buddhizmusban minden létező tünékenységét fejezi ki) nem csupán kategorizálhatatlan, de eszünkbe sem jut, hogy valamiféle skatulyába kellene szorítani a hangok eme időtlen harmóniát sugárzó áradását. A lemez annak ellenére határozott szerkezettel, belső történettel bír, hogy Teebs minden számot más közreműködővel rakott össze. Produceri munkája egyszerre hajlékony és határozott, a lemez minden vokalistával és zenésszel csak gazdagodik, miközben vendégeit sem hagyja útravaló nélkül. Az Atoms Song egyszerre friss és nosztalgikusan andalító felütésétől gyorsan eljutunk a legerősebb kollaborációkig: Sudan Archives hegedűs-énekesnő, a Stones Throw ki­adó friss felfedezettje, Anna Wise (ex-Sonnymoon), illetve Daydream Masi hangjukkal, strófáikkal új értelmet kölcsönöznek az amúgy is mesterien megmunkált, lebegős kompozícióknak. A legerősebb darab talán a Panda Bearrel közös, kábé a chill wave hangzást újraértelmező Studie, de nehéz bármit kiemelni ebből az egyenletesen magas színvonalú albumból.

Brainfeeder/Neon Music, 2019

 

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.