Koncert

The Mission

  • N. I.
  • 2012. július 16.

Zene

Az idősebbek emlékezhetnek a Mission első magyarországi koncertjére 1990 októberében, amikor a tagoknak a taxisblokád következtében a szállodájukból kellett elgyalogolniuk a BS-be.

A zenekar negyedik budapesti fellépésére valószínűleg jó sokan eljöttek azok közül, akik akkor is megtekintették őket, tele volt idősebb arccal a nézőtér - a fiatal gótokat valamiért nem nagyon érdekelte a Mission, pedig ezen a turnén a nehéz esetnek számító frontember, Wayne Hussey mellé visszatért két fontos ősarc, a kopasz basszista Craig Adams és a stílusos gótkalapot viselő gitáros, Simon Hinkler is.

A középkorú zenészek szerencsére nem vették túl komolyan magukat, és jó volt látni, hogy a számok közben még egy-két vigyorgós egymásra kacsintásra is futotta az erejükből. Sőt néha már egészen poénkodós volt a hangulat: Adams egyszer elkezdett csesztetni valakit az árokban, hogy miért olvas könyvet, miközben ő vért izzadva játszik, nem sokkal utána meg még egy viccet is benyögött a mikrofonba. Hussey az egyszámos szólóblokkja előtt azzal vádolta a többieket, hogy inkább a backstage-ben maradtak sajtot zabálni, "a mai a legjobb koncertünk ezen a turnén" beszólást pedig már maguk a zenészek is elröhögték. Talán a két visszatérő őstag lehetett az oka, de ezen az estén a Mission a múltban ragadt, és az 1992-es Like A Child Againnél frissebb számot nem szedett elő. Elhangzott az első három (illetve ha a First Chaptert és a Grains Of Sandet is ide számítjuk, akkor öt) lemez szinte összes fontos dala, a ráadásblokkba befért két feldolgozás is (a Stairway To Heaven-ös outróval záruló All Along The Watchtower, illetve Neil Young Like A Hurricane-je), és akik ekkor a villanykapcsolás és a szalagról bejátszott zene hatására leléptek, azok megszívták, mert a Mission még egyszer visszajött, és eljátszotta saját zseniális Stairway...-jét, amit úgy hívnak, hogy Tower Of Strength.

A38 hajó, június 6.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”