Koncert

M83

Zene

Keresve sem lehetett volna alkalmasabb előadót találni az M83 elé, mint Belle Belle-t, de a Zola Jesus előtt is látott-hallott produkció ezúttal kevésbé volt emlékezetes, amihez az előadó magas fokú introvertáltsága is vastagon hozzájárult.

Így nem is csoda, hogy az előprodukciót sokan végigdumálták, vagy odakint átcigizték - de amikor a Midnight City című megasláger borítóján is látható iszonyatosan ocsmány jelmezben kisétált egy figura a színpadra, már vagy jó hatszázan tolongtak izgatottan a nézőtéren.

Nehéz eldönteni, hogy mi az M83 titka, mert sokszor úgy tűnik, mintha a nyolcvanas évek legkínosabb momentumaiból merítkeznének, ráadásul a főmufti Anthony Gonzalez atlétatrikót visel, bénábban tartja a gitárját, mint az indie-zenészek, jó szokása szerint a verssorok utolsó szótagjában felsikolt, a Midnight City aljas szintihangja pedig egyenesen ízlésrendőrségért kiált. De mégsem hányja el magát az ember, sőt azt veszi észre, hogy ütemesen bólogat az energikus produkció láttán, melyben a frontemberen kívül egy pofátlanul fiatal basszusgitáros, egy billentyűs csaj és egy dobos vesz részt - de két számban még a nyolcvanas években végzett pusztítás miatt a kilencvenes évek leggyűlöltebb hangszerévé váló szaxofon is előkerül. Lemezbemutató koncerten vagyunk, ami azt jelenti, hogy a műsor 50 százalékát a tavalyi Hurry Up We're Dreaming dalai teszik ki; pár szám a 2008-as Saturdays=Youth-ról is felcsendül, elhangzik egy főhajtás a honfitárs Daft Punk előtt, előkerül a Sitting a tíz évvel ezelőtti debütalbumról, a Guitar And A Heart pedig sokkal jobban hasonlít a Pink Floyd-féle One Of These Daysre, mint a Before The Dawn Heals Uson hallható stúdióváltozat. Hetvenpercnyi tobzódás és ledvillogás után aztán vége a show-nak, és ugyan továbbra is minden az M83 ellen szól, mégis csak azt tudjuk mondani, hogy sokkal rosszabb lett volna ezen az estén bárhol máshol lenni.

A38 hajó, június 4.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”