Tito & Tarantula (Koncert)

  • V. Á.
  • 2008. június 5.

Zene

Tito & Tarantula Valahol azért nincsen könnyű dolga egy olyan zenekarnak, amelynek a frontembere már kisklambó korában együtt lapátol a homokozóban valamelyik híres filmrendezővel, és így könnyedén megcsíphet pár zsírosan fizető percet a mozisikerek filmzenelemezein. A Tito & Tarantula pont ez a tészta, de amíg az inkriminált dalok (a Desperadóból és az Alkonyattól pirkadatigból, ugye) jogdíjaiból valószínűleg élete végéig úri élete lesz Tito Larriva énekes-gitárosnak, addig a mostanihoz hasonló koncerteken rendre szembesülnie kell azzal, hogy a jelen lévő tőzsdeügynökök és jogászok (némelyik motoros rockernek álcázva) rendszerint csak ezeket ismerik, a többi pedig néma csend, ahogy a költő mondja.

Tito & Tarantula Valahol azért nincsen könnyû dolga egy olyan zenekarnak, amelynek a frontembere már kisklambó korában együtt lapátol a homokozóban valamelyik híres filmrendezõvel, és így könnyedén megcsíphet pár zsírosan fizetõ percet a mozisikerek filmzenelemezein. A Tito & Tarantula pont ez a tészta, de amíg az inkriminált dalok (a Desperadóból és az Alkonyattól pirkadatigból, ugye) jogdíjaiból valószínûleg élete végéig úri élete lesz Tito Larriva énekes-gitárosnak, addig a mostanihoz hasonló koncerteken rendre szembesülnie kell azzal, hogy a jelen lévõ tõzsdeügynökök és jogászok (némelyik motoros rockernek álcázva) rendszerint csak ezeket ismerik, a többi pedig néma csend, ahogy a költõ mondja.

Pedig a Tito & Tarantula igen jó zenekar, és ezt nemcsak az jelzi (bár ez is erõsen árulkodik az attitûdjérõl), hogy az Angry Cockroachest meg a színpadra felhúzkodott titkárnõk és HR-asszisztens csajok segítségével tömegjelenetté varázsolt és gyönyörûségesen szanaszéjjel jammelt After Darkot nem a ráadásban lõtték el, hanem valahol a mûsor közepe táján. Hanem többek közt az is, hogy egy ilyen helyen is képesek szórakoztatni (ilyen rémségesen alulkevert hangzással, teszem hozzá) legalább azokat az elsõ pár sorban tömörülõ külföldieket, akik nemcsak a filmzenés dalokra rohantak visongva elõre. A Tarantulához ugyanis borzasztóan nem illenek a klubok, sõt, egyáltalán semmilyen zárt hely: ezt a zenét fesztiválon kell hallgatni, csontra beszíva vagy besörözve, úgy, hogy az ember tornacsukás lábán többen taposnak végig, mint egy évben összesen, száll a por, beletûz a közönség arcába a lemenõ nap, Steven Hufsteter gitáros meg izomból vágja bele a tömegbe a hangszerét a végén, természetesen miután széjjelverte a kontroll-ládán. Így csak simán korrekt koncert volt, még akkor is, ha a végén ellõtt, punkosított La Bamba után minimum egy Bella Ciaót vártam volna, a tábortûzfeelinget erõsítve, de az nem jött. Szerencsére.

A38 hajó, május 29.

****

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.