Tito & Tarantula (Koncert)

  • V. Á.
  • 2008. június 5.

Zene

Tito & Tarantula Valahol azért nincsen könnyű dolga egy olyan zenekarnak, amelynek a frontembere már kisklambó korában együtt lapátol a homokozóban valamelyik híres filmrendezővel, és így könnyedén megcsíphet pár zsírosan fizető percet a mozisikerek filmzenelemezein. A Tito & Tarantula pont ez a tészta, de amíg az inkriminált dalok (a Desperadóból és az Alkonyattól pirkadatigból, ugye) jogdíjaiból valószínűleg élete végéig úri élete lesz Tito Larriva énekes-gitárosnak, addig a mostanihoz hasonló koncerteken rendre szembesülnie kell azzal, hogy a jelen lévő tőzsdeügynökök és jogászok (némelyik motoros rockernek álcázva) rendszerint csak ezeket ismerik, a többi pedig néma csend, ahogy a költő mondja.

Tito & Tarantula Valahol azért nincsen könnyû dolga egy olyan zenekarnak, amelynek a frontembere már kisklambó korában együtt lapátol a homokozóban valamelyik híres filmrendezõvel, és így könnyedén megcsíphet pár zsírosan fizetõ percet a mozisikerek filmzenelemezein. A Tito & Tarantula pont ez a tészta, de amíg az inkriminált dalok (a Desperadóból és az Alkonyattól pirkadatigból, ugye) jogdíjaiból valószínûleg élete végéig úri élete lesz Tito Larriva énekes-gitárosnak, addig a mostanihoz hasonló koncerteken rendre szembesülnie kell azzal, hogy a jelen lévõ tõzsdeügynökök és jogászok (némelyik motoros rockernek álcázva) rendszerint csak ezeket ismerik, a többi pedig néma csend, ahogy a költõ mondja.

Pedig a Tito & Tarantula igen jó zenekar, és ezt nemcsak az jelzi (bár ez is erõsen árulkodik az attitûdjérõl), hogy az Angry Cockroachest meg a színpadra felhúzkodott titkárnõk és HR-asszisztens csajok segítségével tömegjelenetté varázsolt és gyönyörûségesen szanaszéjjel jammelt After Darkot nem a ráadásban lõtték el, hanem valahol a mûsor közepe táján. Hanem többek közt az is, hogy egy ilyen helyen is képesek szórakoztatni (ilyen rémségesen alulkevert hangzással, teszem hozzá) legalább azokat az elsõ pár sorban tömörülõ külföldieket, akik nemcsak a filmzenés dalokra rohantak visongva elõre. A Tarantulához ugyanis borzasztóan nem illenek a klubok, sõt, egyáltalán semmilyen zárt hely: ezt a zenét fesztiválon kell hallgatni, csontra beszíva vagy besörözve, úgy, hogy az ember tornacsukás lábán többen taposnak végig, mint egy évben összesen, száll a por, beletûz a közönség arcába a lemenõ nap, Steven Hufsteter gitáros meg izomból vágja bele a tömegbe a hangszerét a végén, természetesen miután széjjelverte a kontroll-ládán. Így csak simán korrekt koncert volt, még akkor is, ha a végén ellõtt, punkosított La Bamba után minimum egy Bella Ciaót vártam volna, a tábortûzfeelinget erõsítve, de az nem jött. Szerencsére.

A38 hajó, május 29.

****

Figyelmébe ajánljuk

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.