Lemez

Weedeater: Goliathan

  • Vincze Ádám
  • 2015. július 12.

Zene

Alapigazság, hogy a szétszívott, lassú és gonosz stoner/doom/sludge műfajban a Weedeater megkerülhetetlen zenekarnak számít. Hozzá képest még a Crowbar vagy a Down is kommersz zenekar: itt nincsenek olyasfajta fogós dallamok és ökölrázós refrének, mint New Orleans rémeinél, csak rettenetesen súlyos, rommá torzított riffek és az énekes/
basszusgitáros Dixie Dave Collins – lásd még: Buzzov*en, Bongzilla – dallamokat csak nyomokban tartalmazó károgása. De ha valaki egyszer ráérez a trió beteg humorú, igen goromba és kíméletlen, már-már rituális zenéjére, könnyen örökre rabul ejtheti – pláne, ha koncerten is szembesül a Weedeater irgalmatlan erejével.

A Goliathan pedig stabilan hozza, amit egy újabb Weedeater-lemeztől vár az ember. Egyrészt van rajta néhány Dixie-féle, poénnak szánt furcsaság, ami csak akkor vicces, ha már beleástuk magunkat a Weedeater-diszkográfiába, és teljesen berántott minket a zenekarra jellemző tapló déli humor. Ilyen például rögtön a nyitó Processional, ahol egy kőkorszaki gyerekszinti dallamaira dúdol rá Collins, vagy a Battered & Fried túljátszott countryzása. A többi viszont marad a Weedeater zsánerén belül: ugyan a Good Luck And Good Speed címadójához fogható falbontó témát ezúttal nem sikerült írniuk, a Cain Enabler vagy a Claw Of The Sloth csont nélkül fel fog iratkozni a Weedeater-klasszikusok közé.

 

Season Of Mist, 2015; a Weedeater június 14-én játszik a Dürer kertben

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.