A szerk.

Főnök az étlapon

A szerk.

Jaj, ki védi meg "a Clubot"?

Mert a vezetése bizonyosan nem, hiszen a Ferencvárosi Szurkolói Csoportok Összevont Etelközi Vésztanácsának közleménye szerint "Kubatov Gábor sokadszorra nem védi meg a Clubot és szurkolóit, nem áll ki az MLSZ szisztematikus, kizárólag a Ferencvárost és szurkolóit sújtó boszorkányüldözésével szemben. Ehelyett, ahogy korábban is, most is asszisztál a büntetéshez, szurkoló- és labdarúgás-ellenes rendelkezéseket vezet be, szembefordul a Ferencváros és táborának évszázados hagyományaival és - a magyar történelem legsötétebb korszakait idézően - immár nyilvánosan fenyegeti a Ferencváros szurkolóit."

Ja, az évszázados Clubot mindenki csak báncsa, még az is, akitől nem várná a magyar ember. Mert itt van például a Jobbik, ez a nemzetközi ismertségnek messze földön is örvendő magyar szélsőjobboldali párt, a zsidózás és egyéb kurucos dolgok máskor lelkes támogatója; nos, keddi sajtótájékoztatójuk tanúsága szerint ők sem védik meg a Clubot (vagyis, ugye, a hazát), inkább azt szeretnék, ha a kormány védené meg a Torna Clubot és a Kárpáthazát a Simon Wiesenthal Központ képében rátörő cionista veszedelemtől. Akiknek volt képe az UEFA vezetéséhez fordulni, mert már megint, ezúttal egy náci transzparens kifeszítésével uszított a Club jóérzésű szurkolótábora a zsidók ellen. Hogy merték? Kormány, tegyed te a kötelességedet, és utasítsad kifele e nyirokhazából a külföldi állampolgárságú tollfosztókat és zsidóbérenceket, ne zaklassanak már önhazánk honfibúval szentelt vértalaján minket (a Clubot) - így a küldetést kitestáló Jobbik.

S ez a lényeg, hogy a Jobbik megmondja, mit kell csinálnia a kormánynak - ja, a haza védelmében a Simon Wiesenthal Központtal. Most épp velük. A Fradi-szurkolók pedig Kubatov Gábornak mondják meg, hogy mit kell csinálnia - ja, a Club védelmében, s momentán Csatáry László emlékezetével (például: észben tartania). Most és mindörökké. A Magyar Hírlap pedig közli, hogy "Kubatov vesztésre áll az ultrákkal szemben". Mert ott csak az igazat írják, meg különben is, ha elégszer leírják, úgyis igaz lesz. A holnapi számban igaz lesz.

Hát, úgy nem is megy, hogyha székházat kell védeni, akkor füttyentek, ha az utcára kell menni, akkor megfújatom a harci kürtöket, ha meg a 800 ezres számlát kellene kicsengetni (mellesleg egyik zsebemből a másikba), akkor meg beállok ripacskodni egy leértékelt árú videokamera elé, és neveket és tagsági számokat követelek. Nem azzal a dumával, hogy nem vagyunk nácik, s kivetjük magunk közül a nácikat, hanem azzal, hogy de sokba fáj nekünk ez a náciskodás, egyébként rohadtul kevésbe, 800 ezer pimf összeg az okozott kárhoz képest. Ne kérdezze senki, hogy milyen kárról beszélünk, az IN MEMORIAM CSATÁRY LÁSZL" felirat egy MTK-meccsen is meg otthon négy fal között is pont azt jelenti, hogy halál a zsidókra!

Mert tudják, az a legnagyobb hülye, aki azt hiszi, hogy lábhoz meg csípd meg, domesztikálhatja a szélsőjobboldalt, kezessé teheti a nácikat. Pláne, ha egy Kubatov Gáborra futja csak neki e nemtelen szándékú, ám nyilván nagyralátó küldetéshez. Egy seggfejre, aki kiáll a mondott videokamera elé, és összevonja apró szeme öldjét, toppant kis lábacskájával, és azt mondja, álljatok ki, nácik.

Tessék, kiálltak, s megették Kubatovot reggelire. Fél fogukra sem volt elég, a következő fogás a főnöke lesz.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.