A szerk.

Megbillenve

A szerk.

Eddig csak a fideszes médiagépezet és a kormányzati, állami propaganda folytatott lélektani hadviselést (is) Magyar Péter ellen, ám jó ideje működik ez már visszafele is – úgy tűnik, nem is hatástalanul.

A Magyar Pétert gyenge jellemű és idegrendszerű, nőverő, arrogáns futóbolondnak – akit „határozott” fellépéssel móresre lehet és kell is tanítani – beállító fideszes kampány több mint egy éve zajlik, különösebb eredmény nélkül. Sőt egyre inkább kontraproduktívan – elegendő csak Menczer Tamásnak a legtahóbb focihuligán-stílust reprodukáló pécsi fellépését említeni –, minek következtében már azt sem hinné el a választói többség, ha netán alappal vádolnák valamivel Magyart. A Tisza Párt elnöke, ha megfigyeléseink szerint olykor nehezen is, de eddig türtőztette magát, egyszer sem reagált dühkitöréssel a provokációkra, noha ellenfeleinek célja éppen ez lenne.

A Fidesz, azaz Orbán Viktor ezért magasabb fokozatba kapcsolt, és ami most zajlik a szemünk előtt, az tényleg az állami elnyomás, a politikai megrendelésre végzett titkosszolgálati manipuláció meg a központilag fabrikált kompromat 1990 óta nem tapasztalt visszatérése. A „Gyurcsány”, a migránsok, a melegek, Soros és „Brüsszel” után a legújabb sátáni ellenség Ukrajna, és az ukránokat segítő magyarországi belső ellenség.

A fideszes koncepció egyszerű: a tiszások a volt honvéd vezérkari főnök, Ruszin-Szendi Romulusz útmutatása mellett hazát árulnak az ukránoknak. Az ukránokat temérdek bűn terheli, például harcolni merészelnek a legyőzhetetlen orosz hadsereg ellen (azért legyőzhetetlen, mert maga Orbán mondja annak), továbbá a békepárti magyar kormány, és ami a legborzasztóbb, Orbán Viktor megbuktatásán ügyködnek. A szerdai kormányülés kiemelt témája is az például, hogy a magyarországi banki csalások mögött ukránok állnak. („Ráütsz” – nyilván egy linkre – „és már ugrott is a lóvéd”, posztolta minap a miniszterelnök.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Fűző nélkül

Berlin, Du bist so wunderbar – fogad a híres dal, amelynek a karrierje egy német sörreklámból indult. Nehéz is lenne másképpen összefoglalni a város hangulatát, amelyet az itthon alig ismert grafikus, illusztrátor és divatfotós Santhó Imre munkássága is visszatükröz.

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Londoni randevúk

„Ne ijedjetek meg, de azt hiszem, én vagyok a generációm hangja. Vagyis valamelyik generációé” – fogalmazott Hannah Horvath a Csajok első részében. A 2012–2017 között futó, hat évadot megélő sorozatban Lena Dunham pont így tett: hangot adott azoknak a fiataloknak, akiknek mindennél nagyobb szabadságot és jólétet ígértek, ám a világválság ennek az anyagi, az egzisztenciális szorongás pedig a lelki fedezetét egyszerűen felélte.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.