A szerk.

Popzene

A szerk.

A szegedi borfesztiválon adott koncertjén Caramel, a népszerű énekes az utolsó száma előtt e szavakkal fordult a közönségéhez: „Ne higgyétek el senkinek, hogy egymás ellenségei vagyunk. Szeretnünk kell egymást, legyen az cigány, fehér bőrű, legyen az zsidó, legyen az meleg, legyen keresztény, legyen bárki.”

Hogy mindezt miért mondta, addigra teljesen nyilvánvaló volt. Azért mondta, mert „ezek a faszfejek a kibaszott Oxfordon annyit tanultak meg, hogy hogyan kell megosztani az embereket”. Hogy ez a kitétel kikre, vagy éppenséggel kire vonatkozott, egy pillanatig sem volt kérdéses.

A hétvégén – ugyancsak a koncertszínpadról, ugyancsak előadás közben – hasonló értelmű nyilatkozatot tett Marsalkó Dávid is, a Halott Pénz nevű popzenekar ugyancsak népszerű vezéregyénisége: „Sose borítsatok fel családi kapcsolatokat, baráti kapcsolatokat politika miatt. Mert a család, a barátság, a szerelem az nem négy évre szól.” Kiss Tibor, az ugyancsak sikeres és népszerű Quimby együttesből ugyancsak a hétvégén így beszélt a színpadról: „Arra kérlek benneteket, hogy bármi is szétszakít titeket, ne hagyjátok, hogy elválasszon titeket. Akármilyen olyan energiát kaptok a jövőben, ne menjetek alá, és maradjatok együtt, tartsátok meg magatokban az elfogadást, a szeretetet.”

Bár utóbbiak nem írták körül olyan pontosan, mint Caramel, de a – távolról akár összehangoltnak is tekinthető, de legyen csak szimplán egybecsengő – felszólalásuk kiváltó oka nyilvánvaló: szavuk reakció Magyarország miniszterelnökének „Harcosok Klubja” nevezetű gyűlöletkampányára. Így is értelmezte a teljes hazai nyilvánosság, pártállásra tekintet nélkül.

A „Harcosok Klubjának” CÖF elnevezésű alegysége például egy a saját kultúrkörükből (mert abból is kettőt csináltak ebben az országban, kultúrkörből) vett, dettó popszakmai hátterű idézettel reagált a szót emelőknek: Nélküled, mondották. Az idézett műcím vonatkozó jelentését aztán a kormánysajtó bontotta ki a maga teljességében. Valahogy így: ez a cudar Caramel nemrég még a Tv2-ben zsűrizgetett távolról sem halott pénzekért, de a kormányzati poptehetség-kutató műsorok jól meglesznek eztán nélküle is, a pénzét meg sirathatja. Rosszat szóltál, ki vagy zárva, gebedj éhen!

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.