Mások viszont a MÁV székházába juthattak el, hogy továbbítsák az illetékesek felé, rendeljék már el az elővárosi motorvonatokon e remek felvétel lejátszását: „A főváros felelőtlen gazdálkodása és csődközeli helyzete veszélybe sodorta a budapesti közlekedést, illetve a vármegye- és országbérletek elfogadását. A MÁV-csoportra azonban ebben a helyzetben is számíthatnak a fővárosban és az agglomerációban közlekedők. Továbbra is változatlan feltételekkel szállítjuk utasainkat.” Ennek következtében pénteken 11.30–12.30 között ezt harsogta az agglomeráció összes működő vasúti hangszórója. Mást azonban e közléssel nem értek el, mint hogy ismét közröhej tárgyává tették a magyar vasutat.
Különösen azok után, hogy Lázár János januárban már úgy lépett fel a vasút megmentőjének szerepében, hogy némi önmérsékletet tanúsított. Korábban a vezetők kirúgása, a légből kapott ezermilliárd forintok, a 2030-cal kezdődő évekre aktuálissá érő vállalások felemlegetése és egyéb próféciák kísérték felszólalásait. E hiábavaló nagy szárnyalások helyett azonban az idén már az lett a jelszó, hogy „két lábbal a földön”.
Lázár az év elején valóságos mentőexpedíciót szervezetett, mely a Közlekedésinfó címet viselő stand-up sajtótájékoztatóban, illetve az ott ismertetett ún. vállalásban – Tíz pont a közösségi közlekedés színvonalának javítására – manifesztálódott. Ebben mindenféle vasúti nyomorúság volt kigyűjtve a késésektől a lerobbant mozdonyokon át a lerobbant állomásépületekig, Lázár pedig rövid határidős megoldásokat ígért. Ahogy tette ezt fél évvel később, a május végi újabb Közlekedésinfón.
A miniszter a többi közt megígérte, hogy 1200 állomási vécét és 36 állomást újítanak fel, 1000 új buszt vásárolnak, 70 mozdonyt bérelnek, és a többi; bár az még a számok bűvöletében is kissé feltűnő volt, hogy megint csak a jövőről beszél. Illetve arról, hogy „haváriatervvel” készülnek az idei nyárra; és „az egyébként rossz állapotban lévő” infrastrukturális rendszer működtetéséért a MÁV-vezérigazgató Hegyi Zsolt „ötvenezer kollégával együtt” felel.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!