A szerk.

Változatlan feltételekkel

A szerk.

Valószínűleg soha nem fogjuk megtudni, hogy célravezető volt-e a főpolgármester 10 perces tömegközlekedési stop rendelkezése. A pártpropaganda őrjöngésén sem lepődött meg senki, de Karácsony Gergely megúszta annyival, hogy bűnözőnek nevezzék, a városát lángokba borító Néróig nem jutottak el a KESMA harcosai.

Mások viszont a MÁV székházába juthattak el, hogy továbbítsák az illetékesek felé, rendeljék már el az elővárosi motorvonatokon e remek felvétel lejátszását: „A főváros felelőtlen gazdálkodása és csődközeli helyzete veszélybe sodorta a budapesti közlekedést, illetve a vármegye- és országbérletek elfogadását. A MÁV-csoportra azonban ebben a helyzetben is számíthatnak a fővárosban és az agglomerációban közlekedők. Továbbra is változatlan feltételekkel szállítjuk utasainkat.” Ennek következtében pénteken 11.30–12.30 között ezt harsogta az agglomeráció összes működő vasúti hangszórója. Mást azonban e közléssel nem értek el, mint hogy ismét közröhej tárgyává tették a magyar vasutat.

Különösen azok után, hogy Lázár János januárban már úgy lépett fel a vasút megmentőjének szerepében, hogy némi önmérsékletet tanúsított. Korábban a vezetők kirúgása, a légből kapott ezermilliárd forintok, a 2030-cal kezdődő évekre aktuálissá érő vállalások felemlegetése és egyéb próféciák kísérték felszólalásait. E hiábavaló nagy szárnyalások helyett azonban az idén már az lett a jelszó, hogy „két lábbal a földön”.

Lázár az év elején valóságos mentőexpedíciót szervezetett, mely a Közlekedésinfó címet viselő stand-up sajtótájékoztatóban, illetve az ott ismertetett ún. vállalásban – Tíz pont a közösségi közlekedés színvonalának javítására – manifesztálódott. Ebben mindenféle vasúti nyomorúság volt kigyűjtve a késésektől a lerobbant mozdonyokon át a lerobbant állomásépületekig, Lázár pedig rövid határidős megoldásokat ígért. Ahogy tette ezt fél évvel később, a május végi újabb Közlekedésinfón.

A miniszter a többi közt megígérte, hogy 1200 állomási vécét és 36 állomást újítanak fel, 1000 új buszt vásárolnak, 70 mozdonyt bérelnek, és a többi; bár az még a számok bűvöletében is kissé feltűnő volt, hogy megint csak a jövőről beszél. Illetve arról, hogy „haváriatervvel” készülnek az idei nyárra; és „az egyébként rossz állapotban lévő” infrastrukturális rendszer működtetéséért a MÁV-vezérigazgató Hegyi Zsolt „ötvenezer kollégával együtt” felel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Taxival Auschwitzba

A francia közszolgálati tévé három dokumentumfilmben mutatta be a náci kollaboráns Vichy-rezsim kiszolgálóinak pereit. A YouTube-on is hozzáférhető harmadik a legérdekesebb.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.

Pillanatnyi nehézségek

Gyors viták, vetélkedő erős emberek, ügynöközés és fele-fele arányban megosztott tagság: megpróbáltuk összerakni a szép reményekkel indult, de a 2026-os választáson a távolmaradás mellett döntő liberális párt történetét.

Kovács Gergő: „Igyekszünk, hogy a jelöltállítással kevésbé kavarjunk be, de ettől mi még elindulunk”

A Kutyapárt társelnöke egy éve vezeti a főváros egyik elit budai kerületét, közben rendszeresen részt vesz a Fővárosi Közgyűlés néha szürreális keretek közt zajló munkájában. Erről, no meg a Kutyapárt önálló indulásáról, a fővárosi költségvetés nehéz megszületéséről, és persze a Pride tapasztalatairól is beszélgettünk.