Tordai Bence, a Párbeszéd képviselője többek arról érdeklődött írásbeli kérdésben az Építési és Közlekedési Minisztériumtól, hogy mely szakaszokon indult meg eddig Budapest-Belgrád vasútvonalon a fizikai kivitelezés, ezek milyen készültségi szinten vannak jelenleg. A válaszadó Csepreghy Nándor miniszterhelyettes szerint a munkálatok jelenleg Soroksár és Kelebia között folynak és a készültség fokuk 20 százalék, továbbá az is kiderült, hogy a projekt befejezési határideje 2025 július.
Csepreghy kijelentette azt is, hogy mivel a vasút megvalósításáról államközi egyezmény szól, ezért nem lehet eltekinteni a megvalósításától.
Tordai arra is rákérdezett, hogy hogy áll a vasúthoz szükséges földek kisajátítása, Csepreghy erre azt írta, "tervezetten 2023 során véget érnek a kisajátítások" a Budapest-Belgrád vasútvonal mentén.
Tordai rákérdezett arra is, hogy "tervezi-e a Kormány a projekthez kapcsolódó titkosított hitelszerződések és egyéb kötelezettségvállalások nyilvánosságra hozását", azonban a miniszterhelyettes erre egyetlen szóban reagált:
„Nem”.
A 24.hu beszámolója szerint a kisajátítási eljárások során sokan érzik úgy, hogy aránytalan volt a kisajátítást intéző MÁV Zrt. ajánlata, valós értékük alatt fizették ki a tulajdonosokat, akik nem egy esetben vissza is utasították az ingatlanukért kínált összeget. Soroksár lakói is szembesültek a nyomvonal menti kisajátítási eljárásokkal, szerintük akadt olyan ingatlan, amiért jócskán a tulajdonos által reálisnak gondolt, 70 millió forint körüli piaci érték alatti árat, pár tízmilliót kínált az eljárásban az állam.