Újabb pontosítást adott közre az atlatszo.hu. Pénteken hozták nyilvánosságra, hogy pontosan mennyit költött a kormány a menekültellenes hangulatkeltésre az október 2-i népszavazást megelőző hónapban, valamint a referendumot követő hetekben.
A több hónapig tartó folyamatos egyeztetések és adatigénylések során a lap birtokába jutott információk szerint közel 3 milliárd adóforint ment a levesbe, melynek nagy része ismét a kormányközeli médiacégek hirdetési bevételeit gyarapította.
891 millió forint jutott sajtókampányra,
melyből 246,3 millió jutott az időközben Mészáros Lőrinc tulajdonába került Mediaworksnek, 119,7 millió a Magyar Időknek és 112,1 millió a Habony Árpád-féle Lokálnak.
722,7 millió forint ment el kormányzati közterületi hirdetésekre, míg online kormányhirdetésekre 562,98 millió Ft. Természetesen itt is a kormányközeli portálok jártak jól: az Origo 206,9 milliót kapott, a Ripost 107,3 milliót, a Pesti Srácok pedig 43,1 milliót. A Magyar Időknek 35,3 millió, a Mediaworksnek 29,3 millió, a Lokált és a 888.hu-t tulajdonló, Habony Árpád tulajdonában lévő Modern Media Groupnak pedig 14,3 millió forint jutott – írják
A további 418,3 millió forint tv-hirdetés több mint 70 százaléka az Andy Vajna kezében lévő Tv2-csoportnál landolt.
A vizsgált időszakban rádiós hirdetésekre pedig 158,6 millió Ft-ot költött a kormány.
A teljes kimutatás elérhető itt: https://atlatszo.hu/2017/03/10/3-milliard-forintot-koltott-a-kormany-a-kvotakampany-vegere/