450 millió forintot költ idén a közmédia a műsorvezetők és vendégeik sminkjére, frizurájára, ruhájára

  • narancs.hu
  • 2023. március 24.

Belpol

Naponta 1,2 millió forintot.

Összesen nettó 450 millió forintot fizet az MTVA a képernyős munkatársaknak nyújtott fodrász, sminkes és stylist szolgáltatásokért – írjaMagyar Hang az uniós közbeszerzési értesítő alapján. A keretszerződés 12 hónapra szól, eszerint

egy nap 1,2 millió forintot tesz ki a műsorvezetők és vendégeik frizurájának és sminkjének elkészítése, illetve öltözékeik kitalálása, igazítása.

Az MTVA-nak van vezető stylist tanácsadója, vannak stylistjai, öltöztetői, sminkesei, fodrászai. 140 képernyős munkatárs megjelenését kell biztosítani, ebből a lap számítása szerint átlagosan naponta 40-en kerülnek kamera, viszont napi 30-40 vendéggel is számolni kell.

A munkát egy több mint 30 fős szépészeti stáb végzi majd, a Make-Up Team Kft. jóvoltából, mely 2016 óta nyeri el az erre vonatkozó tendereket. 2016-ban még 178 millió forintért vállalták a munkát, idén ennek több mint kétszereséért. A Magyar Hang megjegyzi, hogy a cégadatok szerint a Kft-nek hivatalosan csak 5 állandó alkalmazottja van, éves nettó árbevételük azonban ennek ellenére is nettó 200-210 millió forint.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.