55,6 millióért adott el egy épületet a belvárosi önkormányzat

  • narancs.hu
  • 2022. március 20.

Belpol

Egy szakmai portál adatai szerint minimum 280 millió forintot ér.

Eladta a fővárosi V. kerületi önkormányzat a Városháza mellett álló 306 négyzetméteres ház 92 százalékos tulajdonrészét a maradék 8 százalék tulajdonosának, a piaci ár töredékéért, 55,6 millió forintért, most pedig az utolsó akadály is elhárult a tulajdonos elől: lebontathatja a régi épületet – írja a Telex.
A hírportál cikke szerint az önkormányzat több körben adta el a Gerlóczy utca 3. alatti romos épületet 2020 végéig. Egy szakmai portál négyzetméterár-adatai alapján az az ingatlan legalább 280 millió forintot ér, és ha az új tulajdonosok bontanak és építenek a telekre, akkor a hasznuk ennek az összegnek a többszöröse is lehet. 
A Telex emlékeztet arra, nem ez az első ingatlan, amelytől a Belváros-Lipótváros Önkormányzata a piaci ár töredékéért válik meg. Az irodákat és üzlethelyiségeket még Rogán Antal polgármestersége idején kezdték eladni, és ez a szokás a következő vezetésre is jellemző volt. 
A Telex idézi a Magyar Narancs korábbi írását, amely szerint a szóban forgó épület egyik üzlethelyiségében a kétezres években francia és kézműves sajtokat árultak, de papírbolt is működött ott. Mindkét bolt azután költözött el, hogy az önkormányzat jelentősen megemelte a bérleti díjakat.

 

Az épületben 2008-ban lett bérlő a Duó Consulting Kft., amely 2016-ban csere révén megszerezte az ingatlan tulajdonrészének 8 százalékát. A kft. 2018-ban a Polimetrikus Ingatlanhasznosító Zrt. tulajdonába került. A zrt. a Telex szerint „Rogán Antal jobbkeze, Kertész Balázs (volt) sógorának, Pozsgai Péternek a cége. Az ingatlan pedig innentől gyorsított ütemben kezdte elveszíteni köztulajdon jellegét.”

Az épület különböző részei több cég birtokába kerültek, az eladásokat az önkormányzat részéről ugyanaz az ember, az adásvételt ugyanaz az ügyvéd bonyolította le, és az értékbecslő is mindig ugyanaz volt.  Végül egy cégnél összpontosult ez a vagyon, és tavaly decemberben a bontási engedélyt is kiadták az 1868-ban épült házra.

A Telex szerint ez az eladási módszer általános: valaki bérleti jogot szerez az önkormányzati tulajdonban, egy évvel később az önkormányzat által megbecsült értékhez képest is 30 százalék kedvezménnyel veheti meg, azon a jogon, hogy bérlő. 

 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.