A DK szerint befuccsolt az ügyeleti informatika

  • narancs.hu
  • 2024. november 2.

Belpol

Az ügyeleti pontokon használatos szoftver sok helyen nem tölti be funkcióját, veszélyeztetve ezzel a betegeket – állítja Komáromi Zoltán.

Személyesen járt utána az orvosi ügyeleti rendszer informatikai zavarának Dr. Komáromi Zoltán, a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselője, egészségügyi szakpolitikusa.

A képviselő arról számolt be, hogy a miniHIS nevű szoftver, amit az ügyeleti pontokon országszerte használnak – és aminek az alapvető hibáit maga az egészségügyért felelős államtitkár, Takács Péter is többször elismerte – számos helyen nem képes teremteni az EESZT-vel. Ez azért lenne fontos, mert innen tudja lekérdezni az ügyeleten jelentkező betegek korábbi ellátási adatait az orvos, és ez az adatbázis, ahová az ügyeleti ellátás adatait, valamint az ügyeletes orvos által felírt recepteket fel tudnánk tölteni.

Mint a DK közleményében írja, az informatikai hiba miatt országszerte visszatértek a papíralapú kártyára, kézzel írják az ambuláns lapot és a recepteket , ami egyrészt időigényes, akkor növeli a várakozási időt, másrészt ezeket az adatokat később valakinek kell töltenie a rendszerbe.

A DK szerint az Orbán-kormány hibája, hogy országszerte úgy vezették be az új ügyeleti rendszert, hogy annak sem személyi, sem tárgyi feltételek nem voltak adottak. Sőt azóta sem oldották meg ezeket a hiányosságokat, ezzel veszélyben 9,5 millió magyar ember ellátási biztonságát, életét és egészségét.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.