A Magyar Nemzet a legtöbb sajtóperét elveszítette, a független sajtó többnyire nyer

  • narancs.hu
  • 2024. április 18.

Belpol

Ezek a tavalyi év adatai.

Tavaly a Magyar Nemzet, a Mediaworks és az Origo bukta a legtöbb sajtópert – írja az Átlátszó. A lap kikérte a Fővárosi Törvényszéktől, hogy melyik sajtótermék mennyi sajtó-helyreigazítási és személyiségi jogi pert vesztett a múlt évben.

2023-ban 35-ből 22 pert vesztettek el a kormánypárti médiatermékek. A Magyar Nemzet az „élen” végzett, ellene 10 kereset érkezett tavaly, és ezekből 7 esetben elmarasztalta a lapot a bíróság. A második a megyei lapokat összefogó Mediaworks lett 7 keresetből 5 elmarasztaló ítélettel, a harmadik pedig az Origo, ami 6 ügyből 4 alkalommal vesztett a bíróságon.

Eközben a független sajtótermékek mindössze 4 pert vesztettek. A 24.hu és a HVG.hu is egy-egy pert bukott teljesen és részlegesen, az RTL, a Telex és az Átlátszó az összes ellene indított pert megnyerte, a 444 és a Magyar Hang ellen pedig nem indított sajtópert senki.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.