A TEK volt második embere is szerepel a Pegasus célpontlistáján

  • narancs.hu
  • 2021. október 22.

Belpol

Bodnár Zsolt 2018-ban távozott a terrorelhárítási csúcsszervtől.

Bodnár Zsoltnak, a Terrorelhárítási Központ volt főigazgató-helyettesének telefonszáma is szerepel abban az adatbázisban, amely az izraeli NSO cég ügyfelei által a Pegasus kémszoftverrel történő megfigyelésre kiválasztott célpontokat tartalmazza - írja a Telex.

Ez nem jelenti azt, hogy Bodnár telefonját valóban fel is törték a kémszoftverrel, és mivel a volt titkosszolga nem válaszolt a lap megkeresésére, ezt nem is lehetett igazolni. Azonban korábban több, a listán szereplő magyar célpontról  - újságírókról, üzletemberekről - is bebizonyosodott, hogy valóban megfigyelték őket a kémszoftverrel.

Bodnár Zsolt 2010 és 2018 között volt a TEK főigazgató-helyettese, a 2018-as országgyűlési választás után távozott, ezt hivatalosan szervezeti átalakítással indokolták.  A Telex információi szerint azonban az lehetett a valódi ok, hogy Hajdú János TEK-főigazgató bizalma megingott helyettesében, mivel azt gyanította, hogy információkat gyűjt róla és a szervezetről.

Korábbi sajtóinformációk alapján Bodnár távozása összefüggésben lehetett a Pintér Sándor belügyminiszter és Lázár János volt kancelláriaminiszter közötti konfliktussal is.

Ha a magyar terrorelhárítás egyik vezetőjét valóban megfigyelték a Pegasus kémszoftverrel, az nemzetbiztonsági aggályokat is felvet. Bár a szoftvert kifejlesztő cég ezt tagadja, sokan azt gyanítják, hogy a Pegasusszal gyűjtött adatokra az izraeli kormány és a titkosszolgálat is ráláthat. 

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.