Akár 20 milliárdos kiesést is jelenthet a járvány a BKK-nak

  • narancs.hu
  • 2020. május 18.

Belpol

Reptéri vonaljegyet senki nem vesz, de a napijegyek és a bérletek sem fogynak.

Az elmúlt nyolc hétben közel nyolcmilliárd forintos a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. bevételkiesése a 2019-es bázisévhez hasonlítva. Ez az év végére akár húszmilliárd forintra is nőhet - közölte a Magyar Nemzet a a Főpolgármesteri Hivatal tájékoztatására hivatkozva.

A bevételek az utasszámcsökkenés miatt csappantak meg: a turizmussal összefüggő termékek – a napijegyek és a repülőtéri vonaljegy – értékesítése drasztikusan visszaesett, ez valószínűleg a járvány után is lassan fog visszaállni. Emellett a bérletek értékesítése is jelentősen csökkent a járvány miatt - írják.

A BKK a járványhelyzet miatt felülvizsgálta a 2020. évi üzleti tervét is: a halasztható költségtételeket leállították; a futó beszerzéseket felülvizsgálták. Arra, hogy konkrétan mely fejlesztések késnek vagy maradnak el véglegesen, ill. arra, hogy várható-e elbocsátás,vagy a fővárosi cégek alvállalkozóival szerződésbontás a BKK még nem adott választ a lapnak.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.